misschien atrose?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:11

mijn paard heeft een poosje geleden en gal gehad bij de kogel aan de achterbenen. Na veel afspuiten en weinig tot geen rijden is het iets beter geworden. Maar er zit og steeds vocht in. Het begint nu ook aan het linker voorbeen. En het kan bijna geen overbelasting zijn want ik rij de laatse tijd vrij weinig.
Nou ging ik eergister rijden en toen liep ze anders. Kan niet zeggen dat het kreupel is maar gewoon anders. Nou loopt Jazz altijd onregelmatig dus mijn vriendin zei dat ik nu pas voel dat ze onregelmatig loopt. Maar ik ben er zeker van dat ze nu anders loopt. Gister ben ik weer gaan rijden en toen ik er opstapte was het verergerd. Ik dnek ik stap nog even door en als het aan houd ga ik terug. Maar het ging weg en ze lie weer prima. Totdat ik ging springen. Ze sprong raar en als ze neer kwam zakte ze iets door alsof ze pijn had. Ik heb haar terug gezet. Nou komt binnenkort de DA even kijken wat er nou aan de hand is en tot dan gaat ze lekker het weiland in. Ik hoop zo dat het goed gaat want ik wilde nog starten met haar maar ik ben bang dat ze nu snel oud gaat worden...


Jazz is 14 jaar

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:28

Tsjah, kan er zo niet over oordelen, maar wacht nu maar eerst de dierenarts af Lachen

heb gehoord dat gallen ook veroorzaakt worden door een verkeerde beenstand?

Weet niet in hoeverre dat waar is?

Mijn vorige paard had ook lichte gallen bij beide voorbenen maar had geen artrose o.i.d.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:13

Voor dat de veearts zegt dat je paard artrose heeft zonder foto's te maken......
Je kan met zo'n paard misschien beter zelf even naar de kliniek gaan. Daar kunnen ze je beter helpen dan gewoon thuis. Alds het namelijk artrose lijkt zullen ze ook foto's moeten maken. Kom je uiteindelijk wel duur uit als je eerst thuis iemand laat komen en vervolgens alsnog naar de kliniek moet. zorg er ook voor dat je een echte paardenarts hebt en niet een standaard veearts.
Artrose hoeft niet het einde te zijn van je carriere. een verandering van je rijsysteem kan nog voor wonderen zorgen.
Overigens als je pony altijd al onregelmatig loopt waarom doe je daar dan niets aan?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:34

dat heeft ze altijd gehad. waarschijnlijk is ze afgekeurd en daarna zonder papier doorverkocht. dierenarts zegt dat er niks aan te doen is.

hij is vanmiddag geweest. ze gaat 2 weken op rust en ze mag alleen over verharde wegen stapritten maken. ze krijgt pijntillers en als het dnan niet beter word gaan we naar de kliniek om foto's te maken. Het is de bedoeling dat ze weer terug gaat naar haar "oude" onregelmatigheid. Zoals z altijd heeft gelopen zegmaar

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:51

Citaat:
dat heeft ze altijd gehad. waarschijnlijk is ze afgekeurd en daarna zonder papier doorverkocht. dierenarts zegt dat er niks aan te doen is.


en heb je ook nooit laten onderzoeken waarom ze onregelmatig loopt dan>?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:16

wij niet maar ik dacht de vorige eigenaar wel

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:03

mijn verzorgpaardje heeft ook atrose. Bij de voorbenen zijn de kogels vierkant en haar achterbenen zijn om en om dik. als ik rij of niet. Een stap en een draf zit er in. Maar geen wilde bosritten

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: misschien atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:57

@Oosterhoff; Sigaar