Knieendokter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marieke82
Berichten: 40
Geregistreerd: 16-04-05

Knieendokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 22:47

Hoi allemaal,

Ik heb een hele vage vraag maar ik dacht misschien weet iemand hier op bokt het antwoord. Bij mijn paard schiet tegenwoordig weer regelmatig zijn knie op slot. Dit is een jaar of drie geleden ook al vaak gebeurd en ben toen bij de dierenarts geweest en heeft zijn knieband ingespoten. Mij is toen verteld dat dit maximaal maar drie keer kan omdat er ontzettend veel hormonen in de vloeistof zit die ingespoten word. Nu hoorde ik via via dat er een keer in de twee weken een "knieendokter" in molenschot komt. Die spuit de knieband ook in maar doet dit alles op homeopatiche basis.
Weet misschien iemand wie ik bedoel??????????????????

Alvast bedankt

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Knieendokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:17

Brr.. raar verhaaltje. Waarschijnlijk zijn er cortico-steroïden (hormoon) ingespoten. Dit wordt bij mensen ook wel gedaan bij slijmbeursontstekingen (heb ik gehad in mijn schouder, maar ik wilde persé geen behandeling).
Patella-fixatie (knie op slot) is een aandoening die vaak gewoon heel simpel opgelost kan worden door hem iets anders te laten bekappen (binnendoor) en zijn spieren in zijn achterhand sterker te maken.
De aandoening komt vaak voor bij paarden in de groei maar bij 'volwassen' paarden kan het ook ineens optreden.
Ik heb de spieren en pezen in mijn arm ook getraind en heb daarom die chemische rotzooi niet in mijn lijf gekregen.
Denk er even over na.. Succes

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Knieendokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:54

helemaal eens met spikyblue!
zou echt niet zomaar door iemand spul in mijn beest laten spuiten, brrrr....
gericht bekappen (binnendoor, vraag je smid ernaar) in combinatie met fysiotherapie (trainingsbegeleiding) kan prima voldoende zijn om je probleem op te lossen.
sterkte en wijsheid toegewenst! Lachen