Hij kon bijna niet meer lopen, echt zo zielig!
Na een week van voorzichtig wandelen en afspuiten was er nog geen verandering dus hebben we de dierenarts erbij gehaald.
Na veel zoeken kwam ze erachter dat het probleem in zijn kogel zit, het gewricht is ook helemaal vol met vocht gelopen en dat deed hem waarschijnlijk zeer. Ook vermoedde ze dat hij artrose heeft aangezien het gewricht ineens vol vocht is gelopen en dat schijnt bij een paard met artrose vaker voor te komen.
Op dat moment heeft ze hem een pijnstiller gegeven en hij kreeg voor nog een week pijnstillers, daarna zou het beter moeten gaan.
Dat ging het ook, op het harde loopt hij in stap en draf vrij goed en wil best vooruit maar de bochten zijn nog erg moeilijk.
Inmiddels zijn we een maand verder maar er is nog geen verdere verbetering gekomen, op het harde lijkt hij goed te lopen op de bochten na.
Nou dacht ik vorige week, ik ga lekker met hem buiten op straat stappen want dat vindt hij veel leuker want dan heeft hij wat te zien en dan laat ik hem op een grasveldje even lekker eten.
Dus ik de straat op maar die liep heel lichtjes aan de zijkant af, toen zag ik dat hij ineens weer slecht begon te lopen.
Het vreemde is alleen dat hij bv 10 passen goed loopt en dan ineens 3 slecht, hoe zou dit kunnen komen?
Ik heb echt zoveel medelijden met m'n paardje
Ondanks alles blijft onze kanjer vrolijk en lief en doet netjes wat er van hem gevraagd wordt