Mijn Kreupele paard!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:35

Ik heb een hele lieve vos ruin kwpn van 7 jaar oud! ik kocht hem op de dag dat die 6 jaar werd. maar ik heb er eigelijk maar een paar maanden van kunnen genieten omdat die kreupel is geworden. hij heeft ergens gestaan en is getrapt door een paard:( daarna heeft die soms heel even goed gelopen en daarna werd die na 3 weken al weer kreupel. we zijn naar de lingehoeven geweest, daar heeft die 5 nachten gestaan alles gedaan wat ze maar konden doen maar niks uitgekomen, dus hun gaven het advies om hem 3 maanden op de wei te doen:( dat heb ik nu gedaan nog ee weekje en hij mag er van af Bloos daar ben ik wel heel erg blij mee maar dan? Als die nog kreupel loopt wat dan? moet ik weer naar lingehoeven gaan of wat? ik weet het namelijk ook niet meer:( het is wel een heel goed dressuurpaardje:( en wou ook heel erg graag verder met der komen! nouja misschien weten jullie iets om te doen of een goede kliniek waar ze wel kunnen uizoeken waar mijn paardje last van heeft:( want het is ook egt een heethoofd dus, zonder rijden heeft die veel te veel energie en lukt het ook allemaal niet:( groetjes Anouk

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:49

Ik ben heel benieuwd wat voor tips hier komen, want mijn pony heeft het ook. Ik weet wel dat ze vroeger eens met haar been in prikkeldraad heeft gezeten, en dat het dus ook haar pees is. Ik geef haar nu een jaar rust.

Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:35

Jha ik weet dus dat mijne getrapt is! maar meerr weet ik niet? en ben jij met jou paard al bij de kliniek geweest:)? groetjes veel liefs Anouk

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:55

Ik denk dat je het beste met de DA kunt overleggen over wat je kunt doen.

Verder kan een paardenfysio vaak ook veel doen voor het paard.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:20

Ik zou eerder een osteopaat langs laten komen dan een fysio, eerlijk gezegd.

Maarre, je zegt dat het een heethoofd is, dan heb je hem toch wel van het krachtvoer af tijdens zijn rustperiode?
En ja, als hij na die drie maanden rust nog kreupel is zou ik in jouw geval eerst teruggaan naar de Lingehoeve en zien wat zij ervan zeggen en dan mogelijk voor een second opinion naar bijvoorbeeld Bokhorst of Bodegraven gaan. Andere mogelijkheid is dat je dat allemaal overslaat en meteen naar Erik Laarakkers gaat Clown

wsundayl
Berichten: 541
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:09

Wat voor onderzoek hebben ze gedaan in de Lingehoeve, zijn er foto's gemaakt van het been, hebben ze elke keer een ander stukje verdoofd om te kijken waar het zit.

Is er iets met de pezen, met de banden of de gewrichten. Hoe liep die al die tijd op de wei, is hij beter gaan lopen of niet.

Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:10

Alles hebben ze er gedaann.. en Jha hij is van het krachtvoer af;) staat op gras dag en nacht.. maar myn paard heeft ook 5 nachten daar gestaan,, maar ze kunnen niks vinden gr.

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Mijn Kreupele paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:43

Seranolover schreef:
Jha ik weet dus dat mijne getrapt is! maar meerr weet ik niet? en ben jij met jou paard al bij de kliniek geweest:)? groetjes veel liefs Anouk

Nee, zou het opzich wel eens willen maar is een beetje duur denk ik. Knipoog
Ik weet het ook van haar eigenaar van 3 eigenaren geleden.