Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolijneke
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:18

ik weet niet, maar ik teer mijn paarden altijd bij beginnende rot straal, en het gaat altijd over. dus zo slecht zal het wel niet zijn.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:18

zet hem maar in de soda. Werkt perfect. Ga idd niet met teer aan de gang maar dat heb je al een paar keer gelezen

Peter_de_pan
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:26

Mijn paard heeft op dit moment ook Rotstraal, Ik heb advies gevraag aan de dierenarts en het beste wat je kunt gebruiken is Egyptische zalf. Het ruikt idd naar azijn. Je doet er een watje in doorweekt met deze zalf. En ik moet zeggen ik heb op het potje gelezen, maar op die van mij staat niets over 5 dagen.

Kan iemand mij vertellen of paarden met rotstraal dikke benen krijgen. Heb eigen geen ervaring met rotstraal. Dit is de eerste x.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:16

Een paard kan wel dikke benen krijgen door te weinig beweging (oftewel bijna de hele dag op stal staan) dit heet stalbenen en gaat vanzelf weer weg als het paard voldoende beweging krijgt.

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Re: Beginnende rotstraal. Behandelen met azijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:37

ik gebruik altijd azijn bij beginnende rotstraal en het werk prima.
ik meng het wel met olie omdat het anders te veel uitdroogd heb het ook ooit van mijn hoefsmied gehoord en sindsdien zelf gebruikt en ook anderen aangeraden en het werkt heel fijn.
het azijn droogt het uit en de olie houd het toch weer souple en azijn werkt onstekinsremmend.
wat ik doe is de hoef goed uitwassen en schoonmaken en dan in de natte hoef het mengsel ( eerst goed schudden ) smeren met en kwast ff in de hand houden dat het goed in trecken kan en dat 2/3 dagen doen en weg is de beginnende rotstraal...
als het al wat verder is ook nog eens goed ontsmetten en dan erinsmeren...
hoop dat het je helpt groetjes en succes