hoefschoenen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 13:58

Mijn paard is nu sinds 2 weken van de achterijzers af en binnenkort gaat hij ook van de voorijzers af.
qua buitenrijden kan hij zonder ijzers, maar omdat hij 1x per week een paar uur voor de wagen staat wil ik hier hoefschoenen voor aanschaffen. dus alleen schoenen voor de wagen.

nu mijn vraag: de hoeven moeten nu nog een beetje uitharden. hebben zeg maar nog niet hun "oude" vorm. vooral de voorhoeven zijn nog erg gebrokkeld en moeten nog bijtrekken. het is dus mijn bedoeling over een paar maanden te gaan kijken voor schoenen.
hoelang kan ik het beste wachten met het kopen van de schoenen??
en aangezien ze best duur zijn en ik niet weet of het goed gaat bevallen is het dan slim om bijv. alleen eerst voorschoenen te proberen?? en zodra dit bevalt ook de achterschoenen erbij te nemen??

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:10

Vaak heb je aan alleen voor genoeg als je niet zo heel veel op de weg komt, dan kunnen ze achter zonder.
Bij sommige paarden verandert de vorm best veel als ze op blote voeten komen, bij andere valt het mee. Wel is het belangrijk dat je de maat net na het bekappen opmeet.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:39

Tieme, ik heb veel baat gehad bij de Easyboot Epic, das het nieuwe model (2005) van de EB. Zeg maar de meest gangbare. Deze schoen wordt geleverd met opzetstuk die je net boven de kogel van het been kan vastmaken. Hierdoor verlies je ze niet meer. De gewone EB vloog nogal eens van mijn paard zn hoeven, maar die was dan ook erg lomp. Voor meer info:
www.easycareinc.com

Het kan nooit kwaad even te kijken waar je ze koopt, de prijzen kunnen ernorm verschillen. Ik had ze bij Sta-Rho in in Rhoon gekocht. Een fijne zaak.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:41

Ja ik weet dat dit niet helemaal is wat je vraagt, maar die info krijg je er gratis bij Haha! . Mijn paard liep van een ijzer probleemloos over naar de hoefschoen, maar dat zal per paard misschien verschillen.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:54

Zowel mijn paard als pony hebben schoenen en dat gaat allemaal prima. Mijn pony heb ik eerst een jaar op blote voeten laten lopen omdat de hoeven echt een vormverandering moesten ondergaan. Daarna kreeg ze pas schoenen. Maar als je wilt rijden duurt dat waarschijnlijk te lang... Alleen voor is zeker een goede optie. Hoefschoenen zijn zowiezo het proberen waard vind ik!

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:59


Berith

Berichten: 379
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:40

Mijn paard (fries) is vorig jaar van de voorijzers af gegaan. Omdat ik het jaar ervoor met de achterhoeven had gemerkt dat ze inderdaad best van vorm kunnen veranderen als de ijzers er af gaan. Heb ik gekozen voor de hoefschoenen van Marquis zie: http://www.horsebalance.nl/
Ik heb voor deze gekozen omdat je ze "op maat" maakt d.m.v. luchtkussens aan de achter kant. Op die manier krijg ik ze altijd passend ook als de hoef de ene keer wat langer of breder is dan bijv. net na bekappen.
Ik ben er erg tevreden over. Ik heb de schoenen alleen voor de voorhoeven. Ik gebruik ze bij buitenritten vanuit stal omdat ik dan eerst veel over de harde weg moet. Verder gebruik ik ze als bijv. de ondergrond bevroren is. Mijn paard loopt er erg goed op ongeacht tempo, gang en ondergrond.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:57

HappyAppy schreef:
Het kan nooit kwaad even te kijken waar je ze koopt, de prijzen kunnen ernorm verschillen. Ik had ze bij Sta-Rho in in Rhoon gekocht. Een fijne zaak.


hebben ze daar verschillende maten in huis of moet je bestellen? en wat heb je ervoor betaald?