Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jackie schreef:elke dag. en vanaf dat ze een maand oud waren gingen ze ook gelijk met de moeder naar de smid. zeer regelmatig om de 4 weken werden ze bekapt.

MightyMike schreef:jackie schreef:elke dag. en vanaf dat ze een maand oud waren gingen ze ook gelijk met de moeder naar de smid. zeer regelmatig om de 4 weken werden ze bekapt.
Tja, ik heb haar natuurlijk niet vanaf de geboorte, dat had het makkelijker gemaakt om aan te leren, ze is nu 1 jaar en verder groen. Ze wordt hier wel regelmatig bekapt.
Ook in het land kan er vuil in komen natuurlijk, de stallen zijn verder wel altijd zo schoon als het kan.
Het is ook wel mijn bedoeling haar regelmatig uit te gaan krabben, alleen had ze dit nog niet onder de knie
. mijn veulens waren elke dag in de hand, vandaar dat ik ook elke dag de hoeven deed. maar regelmatig bekappen is nog belangrijker dan uitkrabben. om de vier weken is volgens mij echt geen overbodige luxe. naar mijn ervaring groeien veulen/jaarlinghoeven erg snel en in de wei is nagenoeg geen slijtage.

makkelijk paardje heb ik dan
Dana01 schreef:mijn jaarling komt elke dag in handen, maar haar hoeven krab ik nooit uit
ook is ze nog maar 2 keer bekapt, de smid kijkt elke 8 weken, maar het is gewoon nooit nodigmakkelijk paardje heb ik dan