wat moet ik nou doen.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:32

ik heb net een nieuw paard, 2 maanden..
het ging allemaal heel lekker, en we sprongen vooruit.
nou kwam ze 2 weken geleden kreupel uit de stal, ik heb even met haar gelopen, en t werd steeds beter, lekker het land op, s'avonds was alles over. ze liep super.
de dag daarna, lekker erop, en ja hoor, ze liep weer kreupel. nou kreupel is het niet echt te noemen, niet heel extreem maar toch. stil gezet, een week een beetje gelongeerd etc. en weer helemaal over, hoefsmit moest komen om haar op ijzers te zetten, heeft gekeken, niets te zien aan haar hoef of been. ik ben op vakantie geweest,. ze heeft lekker vakantie gehad, ik kwam terug en lekker erop geklommen, alleen gestapt. ging super,
nou gister eerst een kwartier gestapt. aangedraaft ging super; maar na 5 minuutjes draven kwam er zo af en toe toch weer een onzuivere pas doorheen.
vanochtend losgegooid, ze was lekker aant rennen doen, niets aan de hand. vanmiddag komt gewoon mijn instructeur en ik kijk wel, maar moet ik nou de DA bellen? of eerst nog een weekje afwachten?

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:34

Ik zou de DA er bij halen, het gaat best lang duren en je hebt al genoeg rust gegeven. Heb je je paard laten keuren bij aankoop? Afhankelijk van de uitslag van de da zou ik de vorige eigenaar eens opbellen en stevig aan de tand voelen. Ik vind het wel raar als een paard met rust twee weken lang onregelmatig blijft.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:37

ik heb haar klinisch en rontgonologisch laten keuren. en het zag er allemaal heel goed uit. ik het het dan ook bij mijn EIGEN dierenarts laten doen.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:37

tijdens die rust stond hij ook wel op het land.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:38

ze is nu dus in het totaal 6 dagen dat ze kreupel liep, want de rest van de dagen was het gewoon helemaal top !.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:47

SCHOP, alsjeblieft geen slotje Bloos

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:00

ENORME MEGASCHOP. en stiekum weet ik dat het niet mag Lachen

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:03

Zal even reageren, anders krijg je nog zere voeten van het schoppen en zijn jullie beide kreupel! Tja het lijkt een beetje een vaag iets. De keuring op zich is dan wel goed maar dat is een momentopname! Als ik jou was dan zou ik toch de da er even naar laten kijken. Beter dat dan in onzekerheid zitten en misschien teveel met r doen waardoor het alleen maar erger kan worden!

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:04

oke, ik kijk zometeen even wat mijn instructeur ervan zegt, (misschien loopt ze wel goed ), en anders is het morgen ochten DA.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:04

Misschien heeft ie wel vastgelegen op stal een daardoor wat last van rug oid gekregen? Ik zou er ook even de dierenarts naar laten kijken en anders even de fysio

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:54

Dat lijkt me het beste als je er even naar laat kijken! Succes enne laat je ons nog even weten wat eruit is gekomen??

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:08

Het zou misschien ook een peesblessure kunnen zijn...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:09

dit duurt al te lang, een paar dagen iets kreupelen is aanvaardbaar......... maar dit niet, zou er wel een VA bijhalen Haha!

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:47

KiWiKo schreef:
dit duurt al te lang, een paar dagen iets kreupelen is aanvaardbaar......... maar dit niet, zou er wel een VA bijhalen Haha!


Juist.. Je moet eerst weten wat het is, voordat je het goed kan behandelen.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 10:34

de da is vandaag geweest, ze liep echt goed kreupel, hij zei dat het toch gewoon een verstuiking was, iniedergeval 90% kans dat het gewoon een verstuiking is. toch laat ik voor de zekerheid nog een paar foto's maken, maar met 2 weken en een ontstekingsremmer zou het over moeten zijn.
dinsdag worden de foto's gemaakt, dan weet ik iniedergeval helemaal zeker dat ik me geen zorgen hoef te maken,

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 10:38

.

Tmara

Berichten: 939
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Uden

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:43

Soweizo vind ik persoonlijk dat je een kreupel paard niet moet longeren... Gewoon iedere dag 1 รก 2 keer simpel koelen met water. Natuurlijk wel wat bewing 1 keer per dag maar ga dan wandelen oid.
Beter zeker weten dan toch steeds weer proberen

Gieltje2002

Berichten: 492
Geregistreerd: 18-12-05

Re: wat moet ik nou doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:02

In geval van kreupelheid wordt er inderdaad vaak geadviseert om te koelen met water en twee keer op een dag 10 minuten te stappen en dit dan langzaam gedurende de weken vorderen iets op te bouwen. En als je paard veel pijn heeft ook pijnstillers.