Paard mankt na springen=> rotstraal

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Paard mankt na springen=> rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:38

Ja sorry voor de titel.
Toen Igor nog op de manege stond heb ik er eens mee gesprongen ( 3jaar geleden voor mijn b-brevet) hij had geen problemen en heeft eigelijk de hele week geen last gehad van zen benen na het springen. Nu Vorig jaar had ik met hem gesprongen op kamp en toen hij een paar uur later weer moest rijden had hij dus last van zijn been. Ik weet niet echt wat er aan scheelt ofz. Want hij sprong op de manege ook eerst gewoon lessen en na een tijdje ging dat niet meer. Nu dacht mijn mama dat het misschien kwam door rotstraal. Dat hij er na het neerkomen na de sprong zich misschien pijn deed ofz. Want hij heeft zeer fel rotstraal. En ja op de manege werden zijn hoeven niet te vaak uitgekuist. Zou het dus kunnen dat het ligt aan die rotstraal of zou het misschien eerder wat te maken hebben gehad met zijn peesontsteking ( hoewel die begin juli is opgemerkt).
Sorry als de tekst wat onduidelijk is.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paard mankt na springen=> rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:25

Vorig jaar op kamp had hij last van zijn been met springen? En het afgelopen jaar dan?
Je tekst is inderdaad niet duidelijk, maar het lijkt me nogal sterk dat hij last heeft van zijn been door rotstraal. Het zal ongetwijfeld ergens anders mee te maken hebben.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: Paard mankt na springen=> rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:01

jaah sinds hij vorig jaar last had na het springen, hebben ze er niet meer mee gesprongen. En had hij ook geen last meer van zijn been gewoon tijdens de manegelessen. Behalve dan dat hij nu een peesontsteking heeft. De hoefsmid zei dat zijn rotstraal bijna in zijn leven zat en hij dacht ook dat hij meer last had daarvan dan van die peesontsteking. Ja het is wat moeilijk om uit te leggen maar mijn moeder vroeg het zich gewoon af.