straalkanker

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
agnita
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-08-06

straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:49

ik zet mijn vraag hier ook maar bij.
het gaat ook over hoeven ookal is het een ziekte.
het gaat over straalkanker.
wie heeft er ervaring mee en met de behandeling daarvan door prednisolon,.
waar kan ik andere topics vinden over straalkanker?
moet ik dan alles afzoeken?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:54

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar heb even voor je gezocht.
Op bokt kreeg ik geen zoekresultaten maar op google wel dus daar staat vast wel wat interressants voor je bij!

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:59

De behandelwijze van straalkanker is ook op hoofcare te vinden. Een recentelijk verhaal is dat een klant naar Utrecht ging met haar paard, en dat steeds de kankercellen heel nauwkeurig gecuretteerd ('weggesneden') werden en er CTC spray (blauwspray) opgespoten werd tot alles weg was en er gezond straalhoorn op ging groeien. Dit paard heeft nu een heel klein, maar kankervrij straaltje!
Succes Ach gut

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:29


pubelia

Berichten: 10002
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:31

lees mee

agnita
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-08-06

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:46

SpikyBlue schreef:
De behandelwijze van straalkanker is ook op hoofcare te vinden. Een recentelijk verhaal is dat een klant naar Utrecht ging met haar paard, en dat steeds de kankercellen heel nauwkeurig gecuretteerd ('weggesneden') werden en er CTC spray (blauwspray) opgespoten werd tot alles weg was en er gezond straalhoorn op ging groeien. Dit paard heeft nu een heel klein, maar kankervrij straaltje!
Succes Ach gut

ja. Vorig jaar is het paard 4 maanden bij hoofcare op stal geweest voor behandeling. inderdaad werd onder bloedledigheid alles weggesneden.
het heeft haar erg veel pijn gedaan.
ze was koud 3 maanden thuis en de ellende begon opnieuw aan dezelfde voet en nog een andere. de behandeling van hoofcare is dus ook niet doeltreffend gebleken.
graag nog reacties over prednisolon.

agnita
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-08-06

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 23:19

erleyne schreef:
Er is hier nog niet zo lang geleden een topic over geweest. Ik ga even voor je zoeken.
Gevonden http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=599718&hilit=

Dank je wel.
Er wordt mij nu veel duidelijk.
Wij zijn al drie jaar bezig en het heeft al een heel paard gekost.
het is een uiterst winstgevende ziekte voor b.v. hoofcare. het arme dier heeft daar weet niet hoe lang op stal gestaan . toen ze thuis kwam wilde ze niet eens aan de hand door de rijbak lopen zo stijf was ze. dit doen we haar nooit meer aan.
ik denk, nu ik alles gelezen heb dat we afscheid moeten nemen. ze heeft nu nog een veulen aan de voet van 2 maand oud. het paard is pas 11 jaar nu, een keur sport Z dressuur merrie van Juventus en zo lief!!
we spuiten er nu aluminium spray voor wonden op. daar had ook weer iemand baat bij.
tja het is dweilen met de kraan open.
Voor iedereen die dit leest , bedenk goed wat je doet als je naar hoofcare gaat.
het kost gigantisch veel geld en je paard heeft heel veel pijn. als het dan ook nog zo weer terug komt....

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:20

misschien moet je het hier nog eens proberen voordat je de laatste stap neemt:

www.biomentor.org

met de gevallen die ik mee heb gemaakt is het helaas (behandeling in Utrecht) slecht afgelopen.

heel veel sterkte

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:45

Toen mijn paard in 2004 in de Dierenkliniek van Emmeloord stond, werd daar een paard behandeld die ook straalkanker had, ik weet niet wat men daar voor behandeling uitvoert en hoe het is afgelopen maar misschien de moeite waard om eens te informeren?

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:27

agnita schreef:
erleyne schreef:
Er is hier nog niet zo lang geleden een topic over geweest. Ik ga even voor je zoeken.
Gevonden http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=599718&hilit=

Dank je wel.
Er wordt mij nu veel duidelijk.
Wij zijn al drie jaar bezig en het heeft al een heel paard gekost.
het is een uiterst winstgevende ziekte voor b.v. hoofcare. het arme dier heeft daar weet niet hoe lang op stal gestaan . toen ze thuis kwam wilde ze niet eens aan de hand door de rijbak lopen zo stijf was ze. dit doen we haar nooit meer aan.
ik denk, nu ik alles gelezen heb dat we afscheid moeten nemen. ze heeft nu nog een veulen aan de voet van 2 maand oud. het paard is pas 11 jaar nu, een keur sport Z dressuur merrie van Juventus en zo lief!!
we spuiten er nu aluminium spray voor wonden op. daar had ook weer iemand baat bij.
tja het is dweilen met de kraan open.
Voor iedereen die dit leest , bedenk goed wat je doet als je naar hoofcare gaat.
het kost gigantisch veel geld en je paard heeft heel veel pijn. als het dan ook nog zo weer terug komt....

Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest, als niks meer helpt. Hoofcare heeft ook hele goede resultaten met straalkanker behaald, maar vaak gaat men daar pas heen als de ziekte al te ver gevorderd is. Als jullie al 3 jaar bezig zijn lijkt het me dat jullie al heel veel geprobeerd hebben, misschien is het nu gewoon genoeg geweest.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Re: straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:37

zoals beschreven is in het verhaal over wegsnijden en dan ctc spray en de mijne had er nog een plaatje over het ijzer zodat er geen viezigheid in kon komen. heeft bij mijn paard geholpen. Mijn paard had het heel erg aan beide achterhoeven. Iedere dag de veearts of hoefsmid op de dam gehad maar het was 100% over. paard heeft er zelfs mee doorgelopen.. En dat het terug komt.....? Als je er heel goed op blijft letten en het onderhoud van zijn hoeven niet versloft komt het niet terug. Maar je moet het echt goed in de gaten blijven houden.