Ervaringen fysio Christiaan Meulyzer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Ervaringen fysio Christiaan Meulyzer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:25

Ben op zoek naar een goede/betrouwbare fysiotherapeut die de paarden hier thuis behandelt. Deze Belgische therapeut schijnt ook in Nederland paarden te behandelen. Iemand ervaring met hem?

Kinke

Re: Ervaringen fysio Christiaan Meulyzer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:45

niet als fysio, wel als tandarts. Gaat in ieder geval super met paarden om (en is een erg aardig mens, ook niet onbelangrijk)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:27

ik weet niet waar je woont, maar op www.nvfd.nl kun je bij 't kopje 'therapeuten' een hele lijst van gekwalificeerde dierenfysiotherapeuten vinden. de mensen op die lijst met een p bij hun naam behandelen in ieder geval ook paarden/pony's.
de man die je opgaf ken ik niet. een vlaamse collega die heel goed is is Ellen Martens. verder zitten er zat goede hier in NL.
succes, als je meer info wilt, hoor ik 't wel Lachen

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:45

Bedankt voor de link! Helaas niemand bij mij in de buurt, woon in Friesland in de buurt van Bolsward. Weet dat Belgie dus ook echt niet in de buurt is maar via via heb ik gehoord dat genoemd persoon wekelijks in Friesland komt. Daarbij is een probleem bij de meeste fysio's die ik hier ken dat ik naar hun toe moet en het paard wat ik nagekeken wil hebben is niet vertrouwd op de trailer.
@ Kinke: hij staat idd. overal genoteerd als paardentandarts, ook in Hippos Vademecum. Was dus benieuwd naar zijn fysio kwaliteiten. Wel prettig dat ik nu alvast weet dat hij iig. (paard)vriendelijk is!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:47

misschien dat Ceciel Stremmelaar wel naar je toe wil komen? Die werkt veel aan huis/stal in de noordelijke provincies.
zij staat ook op die lijst die ik je al doorgegeven heb.
ken haar goed, en ze werkt op een rustige, fijne manier.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:51

Ok., hou haar zeker in mijn gedachten! Thanks!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:51

chris is vorige week nog bij me geweest. top vent Haha!
hij is niet alleen fysio en tandarts maar ook instructeur, hoge school getraind.

als er iemand paardvriendelijk is, is hij het wel. toont veel liefde voor paarden en heeft interesse in zijn baasjes. hij reist maandag richting friesland, doet onderweg zijn klanten. werkt dan 3 dagen in friesland e.o. en gaat vrijdags weer terug naar belgië, en doet ook weer wat klanten.
zondag 's avonds maakt hij zijn weekplanning. voorrijkosten zijn 15,- en uurtarief meende ik 50,- of 60,- ongeacht wat hij doet.

ik vind hem als fysio én als tandarts goed.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 10:59

Hee, dit vind ik een mooi bericht!! Dik kans dat ik hem vanavond even bel. Bedankt!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:42

ja als mens om te ontmoeten is hij zeker alleen al de moeite waard, het is een bijzondere man. Lachen

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:10

Heb inmiddels ook al van iemand gehoord dat hij hele gesprekken met de paarden voert ... heb ik wel wat mee ... klets zelf ook altijd de oren van hun hoofd af Haha! .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:01

niet alleen met de paarden hoor, ook met de baasjes...
as ge dat wil, dan lukt dat ook Knipoog

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:36

Heb hem vanavond gebeld. Komt meteen al sympathiek op me over. Deze week zat hij al vol maar volgende week dinsdag komt hij hier. Ben meer dan benieuwd Cool !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:40

ja klopt, geweldig is dat. zo geeft hij ook ongeveer les. heb hem al eens als een dressuurpaardje door de bak zien huppelen Haha!

laat je volgende week ff weten wat je van hem vond? Knipoog

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:30

Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:50

En? hoe was het gister?
Lachen

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:48

Je bent me te snel af Haha! ! Gisteren een lange en drukke dag gehad, vandaag eigenlijk niet anders, ... maar nu eerst maar even mijn afspraak nakomen!
Wat een enthousiaste man zeg! Neemt de tijd voor alles en iedereen; overlaad je met adviezen en wetenswaardigheden, als je daarom vraagt, zonder daarbij zaken op te dringen!
Hij heeft 2 paarden behandeld (eentje met hakende knieen en de ander met een krampbeen/vaste hals/(te) stugge bilspieren en een vergroeid oud litteken) en mij laten zien hoe ik eea. soepel kan houden/krijgen door massage en bepaalde oefeningen. Kan ik dus (denk en hoop ik Knipoog ) wel wat mee. Hij wil ook graag op de hoogte gehouden worden en komt desnoods vaker. Eerst maar 'ns zien wat ik zelf nu kan doen. Ben iig. tot nu toe tevreden; heb jaren geleden hier een fysio gehad die van alles met zijn handen "los gemaakt" had bij mijn oudste paard, wat resulteerde ineen houterig/ongemakkelijk lopend paard. Is uiteindelijk wel weer goed gekomen hoor, en de beteffende man heeft ook wel toegegeven dat hij te ver was gegaan, maar toch .. het maakt je wel wat voorzichtiger ..
Overigens heeft Chris ook hier idd. wat rondjes door de bak gedraafd, hij mag de dingen graag verduidelijken door het te voor te doen Cool.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:07

geweldig!! Haha! ik zie het levendig voor me