ijzers eraf en op het harde lopen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

ijzers eraf en op het harde lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:50

vandaag zijn op advies van de dierenarts de achterijzers van mijn paard eraf gehaald. hij heeft rechtsachter een peesblessure en omdat hij z'n benen nu anders belast, gleed hij steeds weg. niet echt bevordelijk voor de blessure dus. nu mijn vraag: ik moet dus wel elke dag met hem op het harde stappen. zou ik ineens elke dag 20 min. met hem over het harde kunnen lopen of moet dit ook opgebouwd worden??

de smid heeft de hoefrand rondgeveild en niets bij z'n zool/straal weggehaald. zodat alles goed contact met de grond zou kunnen maken en alles beter over z'n hoef verdeelt zou worden. ik weet dat er even tijd overheen gaat voordat de nagelgaten en zo eruit gegroeid zijn, maar is het normaal dat de onderkant van de hoef er in het begin zo slecht uit ziet???

Anoniem

Re: ijzers eraf en op het harde lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:58

Tieme schreef:
ik weet dat er even tijd overheen gaat voordat de nagelgaten en zo eruit gegroeid zijn, maar is het normaal dat de onderkant van de hoef er in het begin zo slecht uit ziet???

Hoe slecht ziet het er uit dan? Heb je foto's?
Hoe lang heeft je paard ijzers gehad?

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: ijzers eraf en op het harde lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:07

ik vindt het moeilijk om de staat van z'n hoeven te omschrijven. foto's gaat wat makkelijker. ik zal morgen even een foto maken en deze plaatsen.
hij heeft nu 5 jaar ijzers gehad.

Anoniem

Re: ijzers eraf en op het harde lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:58

Hmm, mijn paard is nu ook net weer ijzerloos en ik stap nu opbouwend richting minuut of 20. Maarja, ligt ook aan de hoeven zelf denk ik zo.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: ijzers eraf en op het harde lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:02

het ziet er in begin altijd treurig uit. de hoefwand gaat ook afbrokkelen bij de nagelgaten. vraag aan je smid een oude vijl zodat je de rafels wat bij kunt werken.

succes met de revalidatie.