Iemand ervaring met hoefschoenen van Smit Rijssen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Iemand ervaring met hoefschoenen van Smit Rijssen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 18:09

Heeft er iemand ervaring met hoefschoenen??
Ik heb op internet zitten te spitten en kwam uit bij Smit Rijssen.
Heb toen gekeken welke het dichtste in de buurt was voor mij en dat was Hans Arendse.
Iemand ervaring met hem????

Nicotina

Re: Iemand ervaring met hoefschoenen van Smit Rijssen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:00

Ik heb hoefschoenen aan laten meten bij mijn paard. Het zijn net nike's. Je moet ze wel elke keer weer aan doen dat vind ik een nadeel. Het is vaak een overbruggings periode om later blootvoets door te gaan. Overigens deze heb ik aan laten meten door Bram de Langen die me verder goed heeft begeleid naar het blootvoets gaan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:19

Mijn paard heeft ze ook. Een jaar nu maar moet zeggen dat ik mijn vraagtekens zet bij het nut van speciaal aangemeten.
Ik heb ze alleen voor zijn voorhoeven. Achter heeft hij Easyboots (geloof ik dat het zijn).
De Easyboots gaan makkelijker aan maar wat lastiger af maar Smits hoefschoenen beginnen nu te scheuren bij de gesp. Als dat erger wordt ga ik even contact opnemen want persoonlijk vind ik dat nog niet mogen na 1 jaar. Ik gebruik ze ook lang niet alle dagen.
Ik twijfel aan het nut van aangemeten omdat de hoef van vorm veranderd. Zoals bij Spikkel zijn ze aangemeten toen we met NB begonnen maar zijn hoeven zijn nu toch anders van vorm terwijl de schoenen nog de vorm van de oude hoef hebben Verward
Bovendien bevallen de Easyboots ook goed dus ga ik na de Smits ook voor de voorvoeten over op Easyboots.

@Nicotina, een nadeel dat je ze steeds moet aandoen?
Das toch zeker waarom je ze aanschaft? Juist omdat je ze kunt uitdoen als extra bescherming niet meer nodig is.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:56

Nou net belde die man van Smit Rijssen en morgen komt hij kijken en mallen maken!!!
Ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen!!!