Mijn paard Revenge heeft momenteel twee probleempjes. Ik heb hem net een maand of 3 en hij was erg kort bekapt toen ik hem kreeg. Hij had slechte voeten want ook zijn hoefwand brokkelde. Kortom, in het zand liep ie als een trein en op het harde
http://www.mijnalbum.nl/Album=UKKOBLOU
In dit album kan je zijn voetjes zien, een foto van toen en een van nu. Als je er met je muis boven hangt, kan je aan de titel van de foto zien van wanneer de foto is en van welke voet het is. Hij had 1 erg samengeknepen straal, die is in die paar maanden al erg verbeterd.
Ik heb hem 1 keer op ijzers laten zetten (vanwege de gevoeligheid) maar daarna lukte het de smid niet meer, de hoefwand was te slecht. Hij raaddde me aan om even te wachten met nieuwe ijzers. Nu was laatst het punt bereikt waar er nieuw ijzers onder zouden kunnen (hij loopt echt op eieren, zo zielig!)
Dit is het werk van mijn nieuwe smid:
Ik ben erg geschrokken van die grote opzet. En ik zie je denken, waar zijn dan die ijzers? Nou, zodra de smit begon te timmeren ging mijn paardje uit zijn dak van de pijn....dus we zijn gestopt. Volgens de VA is het geen hoefbevangenheid oid, maar simpelweg gevoelige dunne zolen. Hij staat nu een week op pijnstillers en ik heb bloedverdunners voor hem. Echt niet leuk!
Ik heb hem ook al een week, 3x op een dag een uur in een voetenbadje....
Maar nu? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben want ik vind het zo sneu voor hem. Ik heb al 2 easyboots gehaald om hem wat te kunnen ontlasten op voor, maar hoe kan ik hem op de lange termijn wat helpen?

ohja, Ginger.
Nee!! Ik schrok me helemaal rot toen ik die eerste foto zag.. Wat is je paard toegetakeld zeg. Ik heb al een hoop ellende met hoeven gezien maar dit is inderdaad NIET zoals het op de opleiding geleerd wordt! Als je dit flikt nou... Zoek alsjeblieft een ander, bel je oude smid op ofzo! De kwaliteit van de hoeven ziet er juist heel goed uit (voor zover ik kan zien op de foto), hij heeft gewoon de hele toon weggehakt en gevijld.. succes
) helpt mee als ik niet kan en dan zit hij er op een stoeltje naast....
. Dit is wat ik kon vinden dat evt. van toepassing kan zijn: