Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
We hebben er wel een dierenarts en hoefsmid etc. naar laten kijken, maar van een oplossing is het niet gekomen .. Al heeft mijn pony er niet heel erg veel last van, als zijn knie (rechtsachter) weer "unlocked" is, loopt ie weer vrolijk verder (de bikkel
) 

emilysissi schreef:idd, zoek een goede smid (of je eigen smid) en laat je paard anders bekappen of op ijzers zetten.
Het is een spierenkwestie, je moet je paard zo snel mogelijk sterker krijgen van achteren, veel overgangen en balkjes draven.
Het is nml. een pijnlijk iets en hoe vaker het gebeurt des te meer/sneller 'alles' in het kniegewricht 'kapot' gaat.
Nicotina schreef:Een paard/pony kun je al op jonge leeftijd een licht karretje laten trekken. Dravers staan immers ook al met 1 jaar voor de kar. Nou maak daar eens 1,5 of 2 jaar van. Kun ke al heel snel kilometers maken.

.
SpikyBlue schreef:Rensju ik heb je foto's op je profiel bekeken, wat een vreselijk lief ponytje zeg!! Ik zou er ook zeker nog niet op gaan. Lekker rustig aan, hij kan zijn achterhand al goed trainen in ieder geval zo voor de kar. Lekker veel stappen maar!
thnx... jaa ik ben al druk bezig!!! hij krijgt al een lekker gespierd kontje
.. misschien dat we dan een beetje met rijden beginnen als we een geschikte ruiter kunnen vinden