Hoefwand laat los?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Hoefwand laat los?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:27

De hoeven van mijn pony zijn echt ontzettend slecht. Ze stond eerst op ijzers vanwege dat we best veel wedstrijden reden, vorig jaar zomer hebben we het al rustig aan gedaan vanwege de proppen, maar nu heeft ze een veulen gehad en leek het de hoefsmid verstandiger om de ijzers er onder weg te halen en kijken hoe dat ging, nou dat ging de eerste 8 weken wel goed, alleen nu brokkelen ze dus erg af, en lijkt het net of de wand los laat..
Voeren nu al biotine bij, maar we zien daar niet echt verbetering bij.
Vrijdag moet een ander paard naar de hoefsmid, dus dan vragen we het gelijk. Of we rijden er vanavond nog even langs, moeten we dus nog even zien.
Maar iemand hier nog meer ervaring mee?

Arabesk

Re: Hoefwand laat los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:50

elke dag de hoeven weken in water, liefst een kwartier lang
elke week even de hoefwand netjes rond vijlen

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:55

Afspuiten kan ook gewoon?

sparkle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:09

Nou ik zou niet de hoef steeds nat maken, wordt hij juist week van! je kunt ze wel wat nat maken en dan gelijk invetten met een goede hoefvet waarin ook laurier zit verwerkt + een paar keer in de week of elke dag de kroonranden inmasseren met echte laurierzalf! Volgens mijn hoefsmid werkt dit zeer goed voor hoeven die afbrokkelen. Het duurt wel even voordat je resultaat ziet hoor aangezien de hoeven niet zo snel groeien, dus het kan wel eens zeker een half jaar duren voordat je weer een gezonde hoef ziet!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:21

misschien Easy Walkers zolang???

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:26

Het duurt ongeveer 8 maanden voordat een hoef helemaal vernieuwd is, dus dan pas kun je de werking van de biotine vernemen!!

Probeer de hoeven dagelijks wat af te spuiten, of 's nachts buiten, momenteel is her erg vochtig 's ochtends, en daarna invetten.

Ver voorkomt uitdroging maar voedt de hoef niet! Daarvoer moet je olie hebben. Van Carr & Day & Martin hebben ze een complete lijn speciaal voor 'probleem' hoeven. Dit is bij de meeste ruitersport zaken die Br ook verkopen verkrijgbaar.Ook hebben zij een complete folder hiervoor.

Succes!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:28

vet bevordert uitdroging!
je kan water niet 'opsluiten' in de hoef
water en vet mengen niet en je sluit de hoef met invetten dus nog MEER af tegen water!
het enige dat echt helpt is hoefvocht van de paardendrogist

echt 15 min. in een emmer weken is beter dan afspuiten, maar niet elk paard wil met poot in emmer
de hoeven worden er niet week van, maar juist elastisch!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:37

Modderpoel maken om de drinkbak= geen gedoe met emmers en werkt super!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:12

CherokeeChum schreef:
Modderpoel maken om de drinkbak= geen gedoe met emmers en werkt super!

Als je paard tenminste in het natte wil staan. Mijn paardje verdroogd liever dan dat ze natte voeten krijgt... Helaas spreek ik hier echt uit ervaring. Ik was er op tijd bij maar het turgor was vrij slecht. Maar goed ik heb dan ook een bijzonder paard. Wel even in de gaten houden.