Krakende hoeven????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Favre

Krakende hoeven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:43

Ik hoor ineens af en toe een soort krak in mijn paard zijn hoeven als hij loopt,de ene keer hoor je niks,de andere keer de hele tijd! Hij heeeft wel extreem slechte hoeven,brokkelig enzo. Maar ik heb dit nog nooit gehoord... Hij loopt verder niet slecht ofzo!!

Iemand??

Let_be

Re: Krakende hoeven????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:11

Komt vermoed ik door de droogte.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:29

Denk dat je de kogels hoort; die kraken wel vaker (klinkt idd als een krak). Kan overigens geen kwaad.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:32

Tikt hij niet met zijn achterhoeven tegen zijn voorhoeven? Dat doet die van mij soms ook als hij op een bepaalde manier loopt en dan hoor je: tak! tak! Verward

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:59

Nee, dat bedoelt ze niet. Die van mij heeft het ook van de droogte.
Door de droogte zijn de hoeven minder 'beweegbaar' en dus kraken ze door gewicht/beweging. Kan geen kwaad als het geen extra brokkelen/scheuren oplevert.
Ik doe nu keertje extra hoefolie erop (van hoefvet sluit je het af van water, dus das nu minder).

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 22:58

Ja ik heb ook zo'n idee dat het van de droogte komt...ja hij heeft al erge brokkelhoeven....probeer ze vaak nat te maken en hoefolie idd.
Maar wou alleen zeker weten dat het "kraken" niets ernstigs is...

En ik bedoel inderdaad niet het kraken vd kogels,benen of andere,en ook niet het aantikken,het is net als QuijoSavan zegt echt een kraken uit de hoef. Maar van de droogte zit inderdaad wat in!
Weet je zeker dat dat geen kwaad kan?