Brokkelhoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
16Anneloes16
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-08-06

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:18

Heey...

Mijn haffie heeft er ook last van en ik heb biotinepoeder (voor door t biks) en ik gebruik hoefspray...!! het word wel beter maar gaat niet helemaal over..!!

Groetjes
Anneloes

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:54

heyy 16anneloes16
je haflinger wat vaker laten bekappen en slaolie azijn smeren op de hoeven, ik gebruik het ook bij mijn eigen paarden

jelke

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Eijsden

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:26

Mijn paardje heeft ook heel erg last van brokkelhoeven. Ik doe 2 á 3 keer per week de hoeven goed afspuiten en dan insmeren met laurierzalf. En we geven Biotine, dit helpt echt super maar je moet het wel consuquent doen en je ziet het resultaat pas naar een paar maanden. Maar mijn paard heeft nu echt hele goede hoeven!

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:21

Goed natspuiten de voeten, biotine bijvoeren, zoveel mogelijk weidegang, keratex hoofhardner gebruiken Lachen

De hoeven van mijn paardje worden echt voorbeeldig Lachen

En kijken wat de oorzaak kan zijn van brokkelen, daar begin je mee natuurlijk Knipoog

Oliën en vetten maken bij veel gebruik de voeten alleen maar droger. Dan kan je beter vochtinbrengende creme gebruiken die de hoef niet afsluit.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:00


Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:51

Ik heb voor mijn paard hoefbevochtigers van Harry's horse gekocht. Dat zijn een soort springschoenen die je in het water dompelt en dan 20/30 minuten om doet. zo krijgen de hoeven meer vocht. Ik heb ze nog niet getest aangezien het nu zoveel regent dat de hoeven van mijn paard genoeg vocht krijgen Clown

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:20

Van olie worden de hoeven absoluut niet zachter. Water en olie/vettigheid mengt niet goed. Zodra je vet of olie of teer op de hoef smeert, sluit de hoef zich af zodat er geen water meer in kan dringen. Die van mij staan nu 24/7 in het natte gras en hebben prachtige hoeven. Verder, hoe meer de hoeven bewegen, hoe minder kans op brokkelige hoeven. Ook op het harde. Paarden in de natuur hebben geen last van brokkelhoeven, dit komt mede door de manier van bekappen. Met natuurlijk bekappen doe je deze manier zo veel mogelijk na. Kijk eens op www.hoefnatuurlijk.nl

xPassion

Berichten: 515
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:07

De rede dat je paard brokkelhoeven heeft kan ook erfelijk zijn.
Dan kan je er dus eigenlijk weinig aan doen.
En juist door veel smeren kan het ook ontstaan.
Dus dat liever niet doen.

Marije_jiplover

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Brokkelhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:14

Heel oud topic, slotje dus.