mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hannahh

mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:39

ik vroeg mij af, mok krijgen paarden toch vaak als ze lang in de wei staan.. ik heb 5 verzorgpony's en in de zomer staan ze heel vaak dag en nacht in de wei.. is dat heel slecht? ik weet ook niet wat de symtonen van mok zijn maar ik denk wel dat het niet goed is dat ze dag en nacht in de wei staan..! is dat zo? Blond Verward

lohengrin

Re: mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:08

het maakt niet uit of je paarden te lang in een wei staan...mok komt meestal wanneer je ze lang in een natte wei of box zet..of wanneer de paarden er extra gevoelig voor zijn...Je moet gewoon regelmatig de benen en kootholtes controleren of daar geen kleine wondjes of korsten inkomen...en zowel dan moet je het zo snel mogelijk behandelen en drooghouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:23

Mok komt meestal van binnenuit. Vaak vanwege een disbalans in de darmen en/of andere organen.

Mok heeft NIETS te maken met lang in de wei staan. Integendeel. Juist in de wei is een paard continue in beweging, waardoor de afvalstoffen juist goed afgevoerd kunnen worden.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:23