Hoef kneuzing. Wie ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Hoef kneuzing. Wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 18:02

Gister is mijn smid langs geweest. Vorige week liep mijn paardje niet helemaal lekker meer omdat ik weet dat ze artrose heeft denk ik dus dat het daar aan ligt. Echter konstateerde mijn smid ook een roze plek in de zool. Ofwel een hoefkneuzing.
Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe zijn jullie daarme omgegaan?

(ik zie hem vrijdag weer dus dan vraag ik het hem nog een keer)

loverani

Re: Hoef kneuzing. Wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:17

mijn paard had een week een hoefkneuzing, ze is waarschijnelijk op een grote steen gaan staan.
ik moest een week rustig aan doen alleen een beetje stappen ze kreeg veband om en dat moest ik goed nat maken, maar na 2 weken was het weer over.

groetjes kelly ( sterkte ermee!)

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:19

Mijn paard had onlangs nog een hoefkneuzing (ik wist dit alleen niet) ik voelde dat ie niet echt lkr liep, dus ben afgestapt en gekeken of ik iets kon vinden, kon dit echter niet. Hij liep alleen in de draf kreupel.. dus vervolgens ben ik een week met hem aan het stappen aan de hand gegaan en ging het na een week over. De hoefsmid kwam na die week langs om te bekappen en zei dat het een hoefkneuzing was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:34

Hoefkneuzingenonstaan makkelijk wanneer je je paard opeen harde onregelmatige ondergrond laat lopen. Let ook op de stenen in de bak.