Ervaringen hoefkatrolontsteking en glucosamine geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Ervaringen hoefkatrolontsteking en glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:34

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met het geven van glucosamine aan een paard met hoefkatrolontsteking.

Ik ga mijn paard dit de komende maand geven in combinatie met ontstekingsremmers, een bezoek van de osteopaat, onbeslagen hoeven, 24/7 in de wei en rijden via de Antoine de Both manier.

Van stalrust, medicijnen en orthopedisch beslag is ze niet opgeknapt.

Spot

Re: Ervaringen hoefkatrolontsteking en glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:23

Ga lekker rijden op de AdB manier, geen glucosamine geven, en als je ervoor open staat kan je natuurlijk gaan bekappen.

Je zal zien dat je paard opknapt. Heb ook een paard met HKO, geen problemen meer, sinds ik op deze manier rijdt, en natuurlijk bekap.

succes

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:15

Wat heb je tegen glucosamine dan? Ik hoor er goede ervaringen over bij mens en dier vandaar dat ik het er ter ondersteuning bij wil geven.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:33

Ik heb er niets op tegen, heb het ook ruim 1 jaar gegeven. Heb ik nu spijt van als haren op mijn hoofd. Het is in de eerste instantie ontzettend duur, en ik geef het nu weer ruim een half jaar niet meer en mijn paard loopt echt onwijs super.

Ik moet wel eerlijk erbij zeggen, dat ik ook een moeilijke periode heb gehad met het bekappen,\maar nu 1 jaar later, doe ik alles met mijn paard. Draven, galoperen op het asfalt zonder een centje pijn. Ik maak veel buitenritten en je moet de hoeven eens zien van mijn paard. Echt onwijs.

Samen met de rijstijl van AdB, is dit voor mijn paard de redding geweest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:19