Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Javayo schreef:Mijn paard heeft eind maart een verdikking aan het voorbeen opgelopen, hij liep niet kreupel maar omdat ik me dr niet goed bij voelde heb ik het na laten kijken door de DA, na een echo bleek het een lichte onregelmatigheid aan de pees te zijn, zie topic: viewtopic.php?f=111&t=565012
Na 2 maanden stappen en op rust op het land ben ik eind mei terug gegaan voor een controlescan. Er zat toen nog een lichte verdikking, maar zeker voor 90% dunner. De DA was zeer content met het resultaat. Naar haar idee zou de laatste verdikking in een maand wel weg kunnen trekken, al zou het ook littekenweefsel kunnen zijn, dus ze gaf geen garanties. In ieder geval mocht in na een weekje of 2 rustig het rijden weer gaan opbouwen. En na een maand terug bellen om het te bespreken.
Aangezien ze later aangaf al na 3 weken op vakantie te gaan (gevolgd door mijn eigen vakantie) zou ik haar een week eerder terug bellen. Maar helaas kreeg ik haar toen niet te pakken. Inmiddels is het een maand geleden dat ik bij de dierenarts ben geweest en ben ik al weer een weekje of 3 aan het opbouwen. De verdikking is daarbij niet dunner geworden, die lijkt gewoon stabiel. Ik rij hem 3x per week, andere dagen stappen we aan de hand of heeft hij helemaal vrij (hij staat sinds begin mei al 24/7 op het land). Bij het rijden ben ik van een kwartier stappen opgebouwd naar minstens 30-45 minuten stappen. Daarbij pak ik er nu ook wat rondjes in draf bij, maar dat is dan hooguit een paar minuutjes draven. Ik rij ofwel op een groot springveld met een super vlakke agtenberg-bodem, of ik maak een buitenrit met lange rechte stukken waarbij ik goed op de bodem let. Ik spuit hem dagelijks af, en smeer traumeel.
Het gaat heel goed, maar gedurende de opbouw (en ook al tijdens de staprust) zat er af en toe en dagje tussen dat de verdikking warmer aanvoelde, om de volgende dag weer helemaal koel aan te voelen zodat je aan jezelf gaat twijfelen. Zo ook nu: de afgelopen 2 dagen vond ik de pees warmer aan voelen, maar zeker niet dikker. Uit voorzorg heb ik hem die dagen niet gereden. Is het normaal dat zo'n verdikking, dat waarschijnlijk littekenweefsel is, soms wat warmer aan voelt? Of moet ik me zorgen maken?

Bedankt voor de tip trouwens over de coolpack.
ik hoop dat jou paard inmiddels helemaal herstelt is? (weet niet hoe lang die peesblessure bij jou paard geleden is) Javayo schreef:@mijnelmo; bedankt!ik hoop dat jou paard inmiddels helemaal herstelt is? (weet niet hoe lang die peesblessure bij jou paard geleden is)