maykie schreef:Mijn haf heeft een paar weken precies hetzelfde ondergaan. Eerste twee dagen hoefde ik alleen met hem te stappen op het harde zodat hij er aan kon wennen. Daarna toch snel weer naar het gewone rijden toe. Hij had zeker de eerste dagen behoorlijke spierpijn naar mijn idee. Nu een week of 4 a 5 verder gaat het echt supergoed met hem en hij is nu toch wel gewend aan zijn nieuwe stand van de hoeven en dus ook benen.
'
Ik zag dat jij ook in Bodegraven was geweest. Daar ben ik ook met mijn paard geweest. Welke DA had jij daar? Hoefde jij maar 2 dagen te stappen? Ik heb echt opdracht gekregen om 2 weken te stappen. Raar dat er dan zo'n verschil in zit. Of de stand van de hoeven van mijn paard is echt nog veel meer aangepast dan die van jouw paard. Hij mag ook nog niet los of gekke sprongen en bewegingen maken. Maar wel goed om te horen dat je paard er echt een stuk beter van is geworden! Dat biedt perspectief!
Ik denk dat ik wel ook meteen moet galopperen, omdat mijn paard ook aan zijn rug is behandeld (wel voordat zijn hoeven werden gedaan) en om de rug soepel te houden moet ik juist veel galopperen. Ik heb de afgelopen twee weken voornamelijk onder de man gestapt en af en toe aan de hand om hem ook even lekker te laten grazen etc. We hebben wel lange stukken gestapt, dus niet met een kwartiertje weer terug op stal. Bovendien gaat hij ook nog elke dag in de stapmolen.