Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

hns schreef:B kan wel soms een beetje onaangenaam zijn omdat je paard nog gevoelig loopt en de hoeven hebben ongeveer een jaar nodig om te herstellen.
Wendy schreef:hns schreef:B kan wel soms een beetje onaangenaam zijn omdat je paard nog gevoelig loopt en de hoeven hebben ongeveer een jaar nodig om te herstellen.
Vertel er dan wel even bij dat de overgang voor een heel aantal paarden ook gewoon zonder ongemak verloopt.

sikrit schreef:Heb ik meteen de volgende vraag wat zijn goede hoefschoenen en waar zijn ze te koop?

Whiz schreef:doe je hoefschoenen ook onder in de wei dan?
sikrit schreef:Heb ik meteen de volgende vraag wat zijn goede hoefschoenen en waar zijn ze te koop?
EvaSuzanne schreef:Aangezien de natuurlijke bekappers gelijk de bekende sites laten zien, wil ik je ook een site laten zien van Hoofcare, waar de andere kant (de minder mooie) wordt belicht:
http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html
Ik heb zelf geen goede ervaring met NB, ik ben tevreden met een hoefsmid die een jarenlange en op anatomie gerichte studie heeft gevolgd.

Utrolig schreef:Ben eigenlijk een beetje tegen NB. Heb al meerdere paarden na de stinkmodder zien gaan. Maar ook paarden die wel een goede NB bekapper hebben gehad, en die er wel goed op lopen.
Maar waarom wil je veranderen??
Whiz schreef:Neeh ik heb nergens gezegd dat ik wil veranderen.. Ik vraag het me gewoon af. Ik heb me er nog niet zo in verdiept. En ik zie overal staan dat NB er van overtuigd zijn dat het beter is voor je paard en ik ben benieuwd waarom>
oosterhoff schreef:Een goede greguliere bekapper kan ook mooie voetjes maken waar een paard lekker op loopt. Daar heb je niet perse een NBer voor nodig.
HNS kan je misschien vertellen waar ze van moeten herstellen? Ik neem aan dat je wennen bedoelt!
Ik vind het overigens ook niet normaal dat een paard een jaar zou moeten wennen. Dan liever pijnloos op ijzers.
Arabesk schreef:oosterhoff schreef:Een goede greguliere bekapper kan ook mooie voetjes maken waar een paard lekker op loopt. Daar heb je niet perse een NBer voor nodig.
HNS kan je misschien vertellen waar ze van moeten herstellen? Ik neem aan dat je wennen bedoelt!
Ik vind het overigens ook niet normaal dat een paard een jaar zou moeten wennen. Dan liever pijnloos op ijzers.
maak daar maar gevoelloos van. Een paard op ijzers heeft minder pijn omdat het gevoel in de hoeven minder wordt.
irritant en amateuristisch was ie in ieder geval wel.
(lage hielen) stand van een volwassen paard moet gewaarborgd worden!