Oplossing tegen rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPlus

Oplossing tegen rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:37

Mijn paard is rotstraalgevoelig. Heb in het verleden van alles geprobeerd, maar niets helpt echt goed. Omdat paarden die regelmatig aan het strand lopen vrijwel nooit last hebben van rotstraal ben ik begonnen met zout. Dit droogt uit, waardoor de hoef weer hard wordt. Het zout meng ik met azijn. Azijn doodt de bacterie. De rotstraal komt nu ook maar heel zelden weer terug.

Werkt heel effectief en kost (bijna) niets.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:24

Wat slim. Zelf bedacht?

mirrex

Re: Oplossing tegen rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:41

hallo,

idd heel slim bedacht, maar hoe gebruik je het?
in een emmer met een oplossing en dan alle vier de benen en (uiteraard na elkaar hihihi) in baden? of doe je het op een andere manier

EquiPlus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 21:08

mirrex schreef:
hallo,

idd heel slim bedacht, maar hoe gebruik je het?
in een emmer met een oplossing en dan alle vier de benen en (uiteraard na elkaar hihihi) in baden? of doe je het op een andere manier

Ook handig om te weten. Ik gebruik mijn vroege spuitflesje van de blauwtinctuur. Laagje zout erin (1 cm), verder vullen met azijn, goed schudden en klaar is kees.

Vervolgens kun je de straal met dit flesje doorspoelen. Druk het spuitflesje tijdens het doorspoelen zo ver mogelijk in de straal, zodat je zeker weet dat de vloeistof overal komt.

Heb je erg veel last van rotstraal, werkt het erg goed om na het spoelen een watje in de straal te doen. Maak het watje nat met de vloeistof uit het flesje, strooi ruim zout op het watje en druk het met de hoevenkrabber in de straal. Iets aan de achterkant van de hoef laten uitsteken, zodat je zeker weet dat je het watje er de volgende dag weer uit kunt halen.

Binnen een aantal dagen is de ergste rotstraal over en hoeft het watje er niet meer in. Dan nog wel een tijdje doorgaan met het doorspoelen.

MlizS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:15

wij hebben gewoon altijd egiptische zalf gehad, maar dat gaat uiteindelijk toch ook wel wat kosten dit is inderdaad heel erg slim en goedkoop! ga ik voortaan ook proberen

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:01

okay....
thanx voor de tip ik het zeker proberen

bart6699

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:22

ik doe het altijd met azijn en dettol, dat werkt ook goed.
Als ik nu zout, dettol en azijn gebruik dan moet het zeker goed gaan