Hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:12

Zijn hier ook mensen die met hoefschoenen rijden?
Zo ja, met welk merk en hoe bevalt het?
Misschien ook mensen die er al wat langer mee rijden en ongeveer weten hoe snel ze slijten?
Ik weet dat de meeste tussen de 500 en 1500km meegaan, maar na hoeveel tijd moesten jullie er nieuwe zolen onder laten zetten?

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:37

Ik heb de schoenen van Smit uit Rijssen laten aanmeten en werkt echt perfect!
Eenmalig een grote uitgave maar de hoefsmid hoeft nu alleen nog maar te bekappen en dat scheelt toch wel 60 euro per 8 weken!!

Over het slijten kan ik je niets vertellen daar heb ik nog geen last van!

Ik rijd aangespannen en ik draaf en galoppeer er gewoon mee hoor.

Ik denk dat als meer paarden van de ijzers afgehaald worden er minder hoef- en beenproblemen op de wereld zijn.

Al_Zawraa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:44

Hoe lang heb je de schoenen al?

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:33

Nou ik heb ze nu een jaar maar ik rijd alleen in de zomer dus gebruik ze niet heel intensief.

nancyimka

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:26

Ik had die dingen dus ook. Mijn paardje heeft twee jaar zonder ijzers gelopen en heeft geen dag prettig kunnen lopen. Ze zeiden telkens ze moet wennen enz maar nee hoor vind ik niet. Ik had trouwens ook altijd wondjes van die schoenen ze waren bij smit vandaan. Later had ik nieuwe laten aan meten en daar was ik nog minder tevreden over! Nee hoor geef mij mijn ijzertjes maar weer! Sinds ze die weer onder heeft loopt ze tenminste weer prettig. En na twee jaar proberen vind ik dat ik dat wel zeggen mag

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:28

Ik heb 2 jaar met schoenen gereden. Ging prima!

Hoeven zijn nu hard genoeg om zonder te kunnen. Dat is toch wel makkelijker.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:29

Nou de mijne loopt erop alsof hij Nike air max onder heeft hahaha.
Ook nooit last gehad van wondjes of zoiets.
Ik denk dat de een gewoon een gevoeliger huidje heeft dan de ander, dat is bij mensen nou ook eenmaal zo!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:40

ik heb ervaring met Easyboot Epics en met Old Mac's. De eerste ben ik zeer tevreden over. zitten prima en je kunt er overal mee rijden. Geen problemen met schaafwondjes enzovoorts. De Old Mac's zijn wat makkelijker aan te trekken. Paard moet eraan wennen, je moet dus langsaam opbouwen. Dat hoefte bij de Epics niet. Versleten heb ik allebei nog niet.

Isis_Ywen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:35

Heb ook een tijdje met hoefschoenen gereden...van de firma uit hoogland...ben de naam even kwijt.

Dat beviel super goed. Toen de hoefjes van me hafje weer oké waren, gingen we weer bloot. Van slijtage nooit iets gemerkt, nu reed ik ook niet zo heel veel.

Isis.