Afdrukken van teer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaraJoyce

Afdrukken van teer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:09

Hoi!

Sorry heb de laatste tijd veel vragen, maar moet ze gewoon even kwijt.

Ik teer vaak de hoeven op aanraden van de hoefsmid, maar wat mij opviel was dat nadat Unique haar hoef weer op de grond zet er een afdruk achterblijft van de straal. Nou wordt die afdruk steeds duidelijker en herken je steeds mee de straal erin. Daardoor krijg ik het idee dat ze steeds meer op haar straal gaat lopen. Kan dat zo zijn?
En nou weet ik het niet zeker, maar dat is toch niet goed?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben,

Alvast bedankt,

Sara

Armaris

Re: Afdrukken van teer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:28

Eindelijk een paard dat op de straal loopt Ik neem aan dat ze beslagen is?

Dat is juist zéér goed dat het paard op de straal loopt,zo kan het zijn functie uitoefenen:Schokken opvangen,zorgen voor de bloedstroming en de hoefgroei regelen. Heb je ijzers?Dan wordt die functie weer belemmerd door de ijzers

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:00

hey saar!

als unique op der straal loopt is dat niet goed
dat kan namelijk pijn doen..
anders moet je de hoefsmit even bellen en vragen of het erg is.. die kennen unique hoef stand namelijk een beetje en weten hun wel of het erg is

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:00

Jackieboy schreef:
hey saar!

anders moet je de hoefsmit even bellen en vragen of het erg is.. die kennen unique hoef stand namelijk een beetje en weten hun wel of het erg is

De stand van de hoef heeft niets te maken met de straal.
Op de straal lopen kan idd pijn doen,maar dan in het begin omdat het paard eelt moet ontwikkelen maar daarna is alles in orde.

Dus als ik jou was,ik zou toch maar eens snuffelen op internet naar de anatomie van de hoef hoor

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:14

Blue_Star schreef:
Eindelijk een paard dat op de straal loopt Ik neem aan dat ze beslagen is?

Dat is juist zéér goed dat het paard op de straal loopt,zo kan het zijn functie uitoefenen:Schokken opvangen,zorgen voor de bloedstroming en de hoefgroei regelen. Heb je ijzers?Dan wordt die functie weer belemmerd door de ijzers

Ok, dus het is helemaal niet erg en dus zelfs goed??
En nee ze is niet beslagen, dus het zal het dan niet belemmeren

Bedankt!!
Laatst bijgewerkt door SaraJoyce op 23-05-06 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

SaraJoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:15

Jackieboy schreef:
hey saar!

Ok, hmm Blue_start zegt dat het wél goed is...
Ik vraag het wel aan de hoefsmid, maar als al 2 mensen zeggen dat het niet erg is...
Laatst bijgewerkt door SaraJoyce op 23-05-06 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:16

Blue_Star schreef:
Jackieboy schreef:
hey saar!

De stand van de hoef heeft niets te maken met de straal.
Op de straal lopen kan idd pijn doen,maar dan in het begin omdat het paard eelt moet ontwikkelen maar daarna is alles in orde.

Dus als ik jou was,ik zou toch maar eens snuffelen op internet naar de anatomie van de hoef hoor

Blue star heeft helemaal gelijk, niet direct roepen wat in je opkomt hé jackieboy ga inderdaad eerst maar even info bij een erkende smid in winnen of op het internet

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:42

Hoi,
Let je wel even op aan wie je het vraagt?Het kan goed zijn dat je smid zegt dat een paard best niet op de straal loopt maar een NB(Natuurlijke Bekapper) zegt juist het omgekeerde!!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:14

Tjsa, ik vraag het gewoon aan mijn smid, maar als er twee meningen over zijn weet ik het natuurlijk ook niet meer!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:43

Ik heb ook een gewone smid, mijn paard is ook normaal bekapt, en loopt ook gewoon op de straal. Ik zie ook een afdruk als ik de hoef heb natgemaakt. En dat hoort zo Zo hebben ze meer grip en wordt de hoef en straal veel harder en groeit beter.