Knikkende knieen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Knikkende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 21:44

Mijn paard heeft knikkende voorbenen (knieen). Eigenlijk al vanaf dat ik hem ken. Volgens de hoefsmid heeft het met de stand van zijn benen te maken.

Ik merk dat als hij net naar de smid is geweest, het knikken veel minder is als dat hij iets langer op zijn ijzers staat. Maar na een week op 3/4 begint het weer erger te worden. Maar om nou om de 4 weken de smid te laten komen, vind ik ook best veel.

Ik heb wel besloten om nu naar een andere smid te gaan. Deze komt van de week langs. Ben benieuwd of hij wat voor ons kan betekenen.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

hns

Re: Knikkende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:04

Ik ken wel een paar paarden die hetzelfde probleem hebben.
Ik denk dat het daardoor komt omdat de hoeven ja blijven groeien en door de ijzers word het gewicht niet goed verdeeld.
Op het moment waar die nieuwe ijzers krijgt word de hoef een stuk ingekort en zo loopt die natuurlijk weer een stuk lager maar als de hoef groeit kun je de benen als en soort balanceerstaaf zien en moet die zijn hele gewicht op dat lange gedeelte wat onder het hoefijzer zit verdelen.
Misschien als je een nieuwe smid probeert dat het dan over gaat anders zou ik je eens aanraden om je eens te informeren naar andere bekap methodes.
Succes!!