Nageltred: graag advies voor behandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livvy

Nageltred: graag advies voor behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:42

Mijn paard is maandag bij de smid in een nagel gaan staan of eigenlijk erin gesprongen. Het heeft hevig gebloed, maar dat is uiteindelijk wel over gegaan. De dag erna liep ze onregelmatig en nu vandaag loopt ze stokkreupel.

De hoef is niet warm en als ik op de zool druk, is ze niet echt gevoelig. Kan dit een beginnende hoefzweer zijn?
Weet iemand hoe ik dit kan behandelen en heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

Alvast bedankt!

Masada

Re: Nageltred: graag advies voor behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:01

Neem contact op met hoefsmid van Nassau uit Oud-Gastel of kijk even op hun website www.hoofcare.nl
Deze site bevat erg veel informatie met foto's.
Beterschap met je paard.

Firepatty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:47

Ik zou even de hoefsmid bellen en het bespreken. Als je niet tevreden bent met zijn antwoord, toch even de DA voor de zekerheid?? Afhankelijk van plaats en diepte kan er wat beschadigd zijn.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:36

Bewaar het onderdeel waarin ze heeft gestaan, omcirkel met een stift waar de nagel heeft gezeten en bel de hoefsmid op. Vraag wat je moet doen. Bel desnoods de DA ook op.
Er kan iets geraakt zijn dus controle vind ik zelf wel noodzakelijk..

Ook kan er dus vuil in het 'wondje' gekomen zijn dus er kan ook binnenin een ontsteking optreden..

Succes!

Mist

Re: Nageltred: graag advies voor behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:15

poppekontje schreef:
Neem contact op met hoefsmid van Nassau uit Oud-Gastel of kijk even op hun website www.hoofcare.nl
Deze site bevat erg veel informatie met foto's.
Beterschap met je paard.

Helemaal mee eens...en wel snel ook ! dit is een spoedgeval. Als het een van mijn paarden was dan stond ie een uur later al op de kliniek !

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:21

Het was niet zo ernstig dan ik dacht! De DA is erbij geweest en ze loopt weer stukje bij beetje beter nu. Bedankt voor de reacties!