Vreemd kreupel....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janie

Vreemd kreupel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:37

Vanmorgen zou ik les hebben met mn merrie, alleen liep ze totaal niet goed met het re voorbeen, Zo kreupel als een hoepel....Maar er is echter helemaal niets te zien aan het been of de hoef, het is niet dik, geen vocht, niet warm.Ook de hoef was niet warm, wat zou dit kunnen zijn.Er werd mij geadviseerd om eerst de smid te laten kijken of het geen hoefzweer is, iemand een idee? Ik moet erbij zeggen dat ze deze week oor het eerst de wei in is gegaan,en behoorlijk gek heeft gedaan!En misschien verstapt?
Laatst bijgewerkt door janie op 07-05-06 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:37

ja idd, lijkt op een hoefzweer! de hoefsmid kan het eruit snijden, daarna een paar keer per dag in de biotex!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:26

een smid is geen dierenarts!
bij een hoefzweer heb je toch meestal te maken met een warme hoef, je kunt dan ook de distale pols (hartslag in kootholte) voelen.
misschien beter om, als bovenstaande niet het geval is, toch een d.a. te bellen?
wil je niet laten schrikken, maar het zou ook een fractuur kunnen zijn, of een spierscheur, of nog honderd andere dingen.
succes, zal duimen dat het iets onbenulligs is!

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 16:08

ze was gisteren kreupelend aan het andere been,deze was ook dik en een beetje warm.Ik spuit het goed met koud water af,als het na het weekend niet minder is,bel ik maandag de da.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:32

lijkt me een goed plan, succes ermee!

jody_bobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:45

dit was bij mij ook bijna zo,,, alleen bij mij denken ze dat het nu mischien wel hoefkatrol is :'(

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:55

komt me bekend voor.
mijn paard heeft dit ook gehad en ik ben toen naar de DA geweest. het bleek dat de hoefsmid mijn paard verkeerd op de ijzers had gezet, waardoor alle spieren zeer deden, hierbij was de hoefkatrol zo beschadigd dat ze die als fase 2 heeft aangegeven.
Ze heeft een totale standsverandering gehad en loopt op ronde ijzers, en het gaat nu gewoon weer goed!

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:19

die van mij word niet beslagen,ik denk dat ze zich flink verstapt heeft in de wei, spuit momenteel 1 a 2 x daags een half uur af, stappen op harde grond, en boxrust,het word al wat minder nu,als het eind van de week nog niet echt geslonken is bel ik even de da