Hoefbevangenheid wel kreupel, niet kreupel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowylover

Hoefbevangenheid wel kreupel, niet kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 08:29

Mijn pony is in de winter hoefbevangen geweest, het ging een lange tijd slecht maar ze kwam er weer bovenop.

Ze liep weer goed en haar verzorgster kon er zelf weer paar keer op rijden, stap en draf.

Maar sinds gister begint ze weer en vanmorgen was ze weer stok kreupel.

Ze staat al de hele winter in een stuk land, waar het gras heel kort is en sinds begin deze week krijgt ze steeds een stukje nieuw gras, waar de andere paarden eerst hebben gelopen erbij. Ze krijgt 3 handjes draversbrok per dag en veel hooi.

Wie heeft dit wel eens vaker gezien of gehoord?

Graag wat meer informatie, ze heeft ook gewoon pijn.

staldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:44

mijn haflinger had dit ook!
je zou eht stukje waar hij/zij graast wat kleiner kunnen maken...... en geef je kuil gras?? dit kun je ook beter niet geven, dan kun je beter gewoon hooi geven. Mijn pony krijgt in de zomer altijd maar 1 handje voer perdag(alleen voor de vitamintjes) en verder 1 keer hooi. dit is meer dan genoeg! ze halen namelijk ontzettend veel uit het gras.
er bestaan nu ook van die koeken voor paarden die op het land staan.....dit zijn alleen maar vitamintjes die ze nodig hebben om er goed uit te zien, dan hoef je verder helemaal niet meer bijtevoeren.
en als ze op stal staat kun je beter wat vaker kleine plukjes hooi geven dan 2x heel veel.
ik hoop dat je er iets mee kunt!

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 08:49

Ja idd zal het stukje wat kleiner maken en kan natuurlijk altijd wat van die koeken halen geloof dat dat pavo summer fit is. Misschien dat dat helpt. Bedankt voor je tips.