Ostheopaat is geweest, mag ik aan de dubbele longe longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Ostheopaat is geweest, mag ik aan de dubbele longe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:07

De ostheopaat was vrijdag geweest, gekraakt en gelaserd etc.
nou mocht ik woensdag longeren, hij vroeg of ik het aan de dubbele longe deed of enkele.
ik zei enkele, oke dan mocht ik longeren woensdag, verder niet over gehad.

maar nou wil ik toch dubbele longe doen, is dat zwaarder? zou het kwaad kunnen? ik zou ik gewoon enkele longe doen?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:35

Tja, zou hem even opbellen om te longeren. Als hij er specifiek naar gevraagd heeft en toestemming heeft gegeven voor de enkele longe is dat niet voor niets. Als je normaal altijd met enkele longeert zou ik dit niet het moment vinden om iets nieuws uit te proberen. Je moet vaak rustig aan doen, omdat de kans anders bestaat dat eea weer in de oude situatie terugkeert en dat wil je natuurlijk niet.

alex66

Re: Ostheopaat is geweest, mag ik aan de dubbele longe longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:56

als mijn paard door de osteopaat is behandeld krijg ik altijd het advies hem minstens een week vrij te geven.

een osteopaat kraakt een paard namelijk niet hij/zij werkt in op de energie banen in het lichaam, na de behandeling werkt dit nog een tijd door vandaar de voor geschreven rust.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:19

Als mijn paard door de dierenarts gekraakt is dan mag ik hem alleen aan de longeerlijn longeren. dus geen bijzet of zo. dus het paard mag zelf z'n houding bepalen.

steffie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:24

dat lijkt me beter als je dat niet hier vraagt, maar even met de ostheopaat gaat overleggen die je paard behandeld heeft

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:06

Als de Fysio-/Osteotherapeut Alfie heeft behandeld geeft ze altijd aan wanneer ik meer mag gaan longeren en wanneer ik weer mag gaan rijden. Haar voorkeur gaat heel duidelijk uit naar de dubbele longe, liever nog zelfs dan de Pessoa. Meestal is het 3 dagen rust (stappen a/d hand mag wel) 1 of 2 dagen longeren en dan mag ik er weer op.

Maar, bij twijfel, gewoon even bellen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:29

Sluit me aan bij het al gegeven commentaar; voor de zekerheid even bellen!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:51

Ik heb echt de grootste angst om te bellen .
moet het maar overhebben voor mijn paard eigenlijk.
maar durf het echt niet .

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:56

waarom durf je niet te bellen?je kan echt beter even bellen als dat je iets doet wat eigenlijk niet kan.toen de osteopaat bij mijn paard was moest ik haar echt een volle week rust gunnen,het beste was nog dat ze gewoon in de wei kon gaan lopen en kijken wat ze zelf wou.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:59

Waarom? geen idee. ik durf niet eens mijn eigen vriendinnen te bellen.

ik moest van de ostheopaat woensdag longeren, alleen ik weet niet of het met dubbele longe mocht .

Suzanne37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:35

Dan denk ik dat "die ostheopaat" nadat hij bij jou is geweest mijn paard heeft behandeld (staat ook in Bladel). Je kunt hem gerust bellen om dat te vragen: vindt ie helemaal niet erg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:01

Bij ons op stal is pas een paardje door een osteopaat behandeld, en die moest ook een week rust.

Longeren mocht wel, maar alleen aan het halster, zonder bijzet etc...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:24

Bij mij is ook pas de osteopaat geweest en mn paard moest echt voledig een week op rust mocht wel aan de hand stappen of in de wei zetten meer ook echt niet daarna mocht ik twintig minuten erop beetje basis rijden of longeren heb er voor gekozen eerst nog een paar keer te longeren en vandaag ben ik er pas op gegaan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:10

mijn paard is behandeld door een osteopate en ik mocht alles met hem doen behalve erop zitten, ik heb zelfs de bak gesleept met een paard bandjes, was geen probleem, maar voor de zekerheid zou ik toch even bellen..... ik leef met je mee, ik heb ook een bel-fobie

MarjoEisla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 06:58

Mijn paard is vorige week donderdag behandeld door een osteopathe en mocht een week niets doen, behalve stappen aan de hand eventueel. Na die week dus beginnen met de training en ze waarschuwde me wel dat zelfs die 1e week als ik weer mag rijden ze heel stijf zal zijn. Dit omdat er heel veel afvalstoffen vrijkomen en dat ook voor spierpijn zorgt

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:10

elk paard is anders behandeld he!! Dus aan wat er bij jullie mochten, heeft zij niks. Want de osteopaat kijkt per paard naar wat er gedaan kan worden en wat je daarna mag doen.
Mijn advies richting jou: Gewoon bellen of vraag het desnoods aan een vriendin van je, of je ouders, of iets dergelijks, je instructeur misschien. In ieder geval, zorg ervoor dat er gebeld wordt
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 02-05-06 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:15

Ik mocht juist wél aan de dubbele longe werken, maar beslist niet vastzetten met hulpteugels.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:01

Ik zou gewoon even bellen, de ene osteopaat is de andere niet!
Ik heb ook belangst hoor, maar als ik eenmaal gebeld heb, ben ik vet trots op mezelf.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:44

Bedankt allemaal .
ondertussen ben ik alweer aan het rijden .
toch maar niet dubbel gelongeerd.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:02

dan kan hier een slotje.