Peesblessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:46

Mijn 5 jarige New forest merrie heeft overbelaste pezen, ze heeft dit opgelopen in het weiland. We hebben haar benen elk 10 min afgespoten en met cooling gel ingesmeerd, en met haar gewandeld op het asvalt, weet iemand wat we nog meer kunnen doen??? (Ze staat 's nachts binnen en overdag buiten)
Alvast heel erg bedankt

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:47

De DA bellen..

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:26

Astra heeft dit ook gehad, toch de da bij gehaald, conclusie= overrekte pees, snik. Ze zit nu in een steunverband en heeft pijnstillers en ontstekingsremmers gehad. Het zekere voor het onzekere nemen!

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:05

vdaag is bij mijn pony de DA geweest. ze liep behoorlijk onregelmatig. ze heft bij haar kogel in die pees daar die is overbelast of beschadigd (een van die 2 dat wist hij niet zeker) nu moet ze 3 a 4 weken op rust en dan weer verder kijken of ze beter loopt. ze moest gewoon het land op zeg maar (stond ze hiervoor ook) voor goede doorbloeding en dat soort dingen. maar verder moet ik ahar niet afspuiten enzo. het beste kan je ff de DA bellen. weet je wel zeker dat ze overbelast zijn en niet beschadigd of overrekt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:29

Enig idee hoe die overbelasting is veroorzaakt?
Voor peesproblmen moet je eerder in maanden dan ik weken tellen. Stappen op het harde helpt de doorbloeding te vergroten.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:03

Ik denk eerlijk gezegt dat er al een DA geweest is niet ?? Overbelaste pezen zijn denk ik met het blote oog niet te herkennen....

In de eerste fase is rust, koelling en stappen over harde ondergrond het beste. Volg gewoon het advies van de DA.

Er zijn ook nog wel andere methoden maar, die zijn niet altijd bewezen...

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:05

Jippie, dus overbelasting kan gelijdelijk aan ook gebeuren, het moet niet van 1 wandeling zijn ofzo? (zoals bij mij gebeurde)
Astra had de dag na de wandeling opgezette pees linksvoor, maar we hebben toen alleen gestapt en gedraafd op wandeling. Dan kan het ook van daarvoor zijn? Ze wordt nl. elke week bereden door een meisje.

Tatort

Re: Peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 11:34

De dierenarts komt morgen, als we de dierenarts met spoed laten komen zijn de voorrijkosten 50 euro, dus zetten we haar gisteren vandaag en morgen op rust, en kijken dan wat de DA zegt.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:32

En weet je al meer van wat het nou precies was..?

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:08

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoop dat het niet te ernstig is!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:39

AstraGirlie schreef:
Jippie, dus overbelasting kan gelijdelijk aan ook gebeuren, het moet niet van 1 wandeling zijn ofzo? (zoals bij mij gebeurde)
Astra had de dag na de wandeling opgezette pees linksvoor, maar we hebben toen alleen gestapt en gedraafd op wandeling. Dan kan het ook van daarvoor zijn? Ze wordt nl. elke week bereden door een meisje.

Overbelasting wel. Maar een verstapping kan ook een peesblessure veroorzaken !!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:40

Ludora schreef:
Overbelasting wel. Maar een verstapping kan ook een peesblessure veroorzaken !!

Ja dat heb ik ook ondervonden helaas. In november een rare beweging gemaakt met rijden en na scan blessure van imparligament in de onderhoef. Erg lastig te genezen. Gaat minimaal een jaar duren

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:28

Veel succes alvast, astra heeft haar waarschijnlijk verstapt, ze staat nu in een weitje van 9 op 9, en moet daar zo'n 2 maanden in blijven...