Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
HenJ schreef:Misschien een beetje dom, maar wat is het verschil???
Hij wordt gewoon bekapt. Ik merk dat vooral zijn achter hoeven erg snel slijten. Voor valt het wel mee, terwijl hij normaal vaak juist zijn voor hoeven slijt.
Gr heidie
avanoort schreef:Dit is dus precies wat mij stoort, er wordt advies gevraagd over ijzers, namelijk hoe dat gaat met wennen....
En weer wordt je doodgegooid met ongevraagde adviezen over natuurlijk bekappen, want ja, dit "lijkt een probleem wat met natuurlijk bekappen erg goed kan worden opgelost",,,,,,,brrrrrrrr!
Even ontopic: Mijn paard had tien jaar niet op ijzers gestaan en liep zo weg op zijn nieuwe schoenen, alsof hij niet anders deed, hij was toen 22 jaar. Je kunt de ijzers er ook weer voor een periode er onder vandaan halen....veel succes met je ijzers en je paardje!
Janneke148 schreef:avanoort schreef:Dit is dus precies wat mij stoort, er wordt advies gevraagd over ijzers, namelijk hoe dat gaat met wennen....
En weer wordt je doodgegooid met ongevraagde adviezen over natuurlijk bekappen, want ja, dit "lijkt een probleem wat met natuurlijk bekappen erg goed kan worden opgelost",,,,,,,brrrrrrrr!
Even ontopic: Mijn paard had tien jaar niet op ijzers gestaan en liep zo weg op zijn nieuwe schoenen, alsof hij niet anders deed, hij was toen 22 jaar. Je kunt de ijzers er ook weer voor een periode er onder vandaan halen....veel succes met je ijzers en je paardje!
Er word wel gereageerd op haar vraag als je open staat voor alles lees je dat op de goede manier.
Ze heeft een probleem en vraag hoe dat met ijzers werkt. Er is niks mis mee op meerdere opties voor te stellen, zodat ze kan bekijken wat ze zelf wil. Als je zelf tegen natuurlijk bekappen bent, reageer dan niet want ook dat kan ze doen.
Even atwoord op de vraag: Het lijkt misschien alsof de hoeven te hard slijten en veel te kort zijn, maar meestal is het dan pas de goede lengte. De hoeven worden doorgaans te lang gehouden waardoor het dus lijkt alsof ze te kort worden als je veel over de weg loopt. De hoeven moeten hier ook aan wennen en beginnen pas weer te groeien als ze de juiste lengte hebben. De achterhoeven lijken ook vrij kort als ze de goede lengte hebben, niks mis mee dus! Als je het zeker wil weten kun je me wel even een foto sturen!
Succes ermee!
BonneLove schreef:Ben het met je eens Janneke! Zou hem lekker zonder ijzers laten lopen en idd natuurlijk bekappen.. bij mij komt ook een natuurlijk bekapper en dat bevalt me super!
Kan met me paard ook gewoon op nat gras rijden zonder dat we uitglijden als je ijzers hebt heb je dus ook van die noppen nodig..
Janneke148 schreef:BonneLove schreef:Ben het met je eens Janneke! Zou hem lekker zonder ijzers laten lopen en idd natuurlijk bekappen.. bij mij komt ook een natuurlijk bekapper en dat bevalt me super!
Kan met me paard ook gewoon op nat gras rijden zonder dat we uitglijden als je ijzers hebt heb je dus ook van die noppen nodig..
Wat helpen 2 van die puntjes nou, haha. Ik rijd ook zonder ijzers op nat gras en lijk wel de enige zonder glijproblemen. Want ja degene met ijzers moeten nog uitkijken bij bepaalde bochten.