Losse knieën

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jouke

Losse knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:14

Mijn paard schijnt "een losse knie" te hebben. Wanneer hij stapt, hoor je duidelijk steeds "pok pok pok", kan iemand mij vertellen wat je hier tegen kunt doen? Hij is op het ogenblik niet in conditie.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:27

De merrie van een vriendin van mij heeft dat ook, of tenminste ik geloof dat het te losse kniebanden waren..
In ieder geval moest zij van de DA de achterhand meer gaan trainen en eerst 20 minuutjes longeren voor het rijden.
Dit ging wel goed, alleen nu al een tijd niet meer echt getraind dus weer wat weggezakt.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:26

haal er een goede dierenfysiotherapeut bij (op verwijzing van je dierenarts). die kan je helpen je paard weer in cinditie te krijgen en met specifieke oefeningen de spieren rond de zwakke knie te versterken. zoek het resultaat op de wat langere termijn, maar ik heb het vaak goed op zien knappen. ik ga er in je verhaal wel even vanuit dat ernstige knieproblemen zijn uitgesloten! sterkte!

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:59

hoi,

je paard schijnt een losse knie te hebben?
hoe kom je daar bij?
diagnose van de DA?

het knoepen in de knie hoeft niet iets ernstigs te zijn, je geeft zellf al aan dat hij niet in een top conditie is.
knoepte het altijd al?
je hebt namelijk ook genoeg mensen met een knapje in de knie, nek, elleboog, enkel etc zonder klachten en dat betekend ook niets--> dus zonder reden neit echt iets om je druk te maken.

als hij verder gezond is zou ik hem weer geleidelijk aan ijn conditie brengen en een grote kans dat die losse knie ook weer stabieler wordt.

heel veel succes

groetjes, linda
als je paard verder geen echte knieproblemen heeft

Jouke

Re: Losse knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 19:31

Hallo allemaal die mij geschreven hebben over de losse knieeen...
Inmiddels is mijn paard in betere conditie, maar je hoort het nog steeds. Maar uit de reacties maak ik op dat het niet een halszaak is. In mijn ogen lijkt hij er ook niet veel last van te hebben, dus ik ga er maar vanuit dat het niet al heftig is. Bedankt!

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:28

Dat knakken en losse knieen hoeft niks met elkaar te maken te hebben. Knakken kan ook onschuldig zijn. Mijn paard heb dat ook, er ontstaan dan luchtbelletjes in het synovia (gewrichtsvloeistof) door de beweging en slechte kwaliteit van het synovia. Losse knieen dat kun je zien als ze lopen. Das lastig uitleggen, kun je beter eens een deskundige naar laten kijken dan.