continue knakkende gewrichten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

continue knakkende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:12

Wanneer mijn paard loopt knakken haar gewrichten.
Ik meen dat het haar knieen achter zijn, de ene knie bij echt IEDERE stap en de andere knie om de paar stappen. Bij de voorbenen geen knakkende geluiden.

Ben je in haar nabijheid dan lijkt het net schrikdraad dat je continue hoort tikken.

Ze lijkt er geen last van te hebben, na enig opzoeken op het internet blijkt dat het ook niet problematisch zou zijn. De DA zegt hetzelfde.
Echter, ben ik wel bezorgd, ik zou graag eens een endurance-wedstrijd meerijden, da's toch een flinke belasting voor de gewrichten en ben bezig met westernrijden (denk aan de belasting bij slidingstops en spinnen).

Wie heeft er ervaring met paarden die (extreem) 'knakkende' gewrichten hebben ?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:14

mijn pony heeft het ook al jaren.Aan een achterbeen.Volgens de dierenarts niks aan de hand.Ik denk dat zelf eigenlijk ook.
Ik heb ook gewoon endurance enzo gereden.Niks aan de hand

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:43

Dat zijn de luchtbelletjes in de synovia (gewrichtsvloeistof) en het kan absoluut geen kwaad.
Sommigen zeggen dat het komt door te weinig losstappen voordat paarden aan het werk gaan, zijn de meningen over verdeelt.

Het is alleen beetje vervelend geluid meer niet.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:45

die van mij heeft het ook sinds kort, ben ook wel benieuwd wat het is

Onienke

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-12-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:54

mijn paard heeft het ook, echt een verschrikkelijk geluid maar de dierenarts zei dat het niet kwaad kon en dat het ook niet ernstig is!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:24

Mijn paard heeft een week of 6 kreupel gestaan met een dikke hak en nu knak het ook. Ze is niet meer kreupel en iedereen zegt dat het niks is, maar ook mij zit het niet lekker.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:43

Die van mij heeft het ook al jaren. Volgens mijn DA kon het ook geen kwaad. Ik zou me er niet al te druk om maken.
Het is bij mij de ene keer erger als de andere keer.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:00

Het kan totaal geen kwaad. Bij mensen knakt het toch ook weleens bij bewegen? Bij een paard is het het zelfde alleen hebben paarden meer gewichten dan wij en dus knakken ze ook vaker. Niks om je zorgen over te maken dus.

dyaco

Berichten: 1438
Geregistreerd: 22-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:11

nee ik heb dit ook vaker gehoord het is echt niks
een vriendin van mij haar pony deed het ook erg veel en loopt nog steeds altijd super

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: continue knakkende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:13

Mijn verzorgpaard heeft dit ook. Kan geen kwaad. Volgens onze DA wil dat zeggen dat je paard droge pezen heeft (en dat is juist goed)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: continue knakkende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:30

Mijn paard heeft dit ook in haar voorbeen(en) lees dus even mee.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:05

mijn hengst heeft het ook achter in de knie! iedere stap kraakt zijn ene been. De dierenarts zei dat het geen kwaad kon, dat ie er niets van last van heeft. Het heeft idd te maken met te droge gewrichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:58

Er zijn vrij veel paarden die dit hebben, en het grootste deel ook bij de achterbenen volgens mij. Voor zover ik weet kan het geen kwaad, als je het zeker wilt weten voor die endurance-wedstrijd kan je altijd de DA erbij halen

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:27

Toen de overgang werd gemaakt van 24 uur stal, naar halve dagen op de wei, gingen haar gewrichten ook steeds vaker "knakken".
Nu ze een paar weken op 't land staat is het al veel beter. Wel blij om te weten dat het geen kwaad kan.

Maar wat een verschrikkelijk geluid.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:50

Hé, mijn pony doet dat ook altijd, met een achterbeen (knie?).. Ik heb nog nooit wat met em gehad ofzo (in de 6jr. dat we em hebben) maar ik heb me dr eigenlijk ook nooit druk om gemaakt..

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:13

Een van mijn paarden heeft het ook heel erg in de achterbenen. Maar ze loopt er niet minder om hoor. Ze loopt gewoon samengestelde wedstrijden enz.

Herilda
Berichten: 550
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Oostermeer (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:16

De mijne heeft het ook al zo lang ik hem ken! Hij heeft er geen last van, maar wanneer ik bijvoorbeeld een tijdje wat minder heb gereden, wordt het knakken wel erger.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: continue knakkende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:07

Mijn paard heeft het nu sinds 2 weken, in zijn schouder.
En het is niet knak wat je hoord maar knak!

Steeds als hij zijn schouder naar voren brengt dan hoor ik deze knak.
Iedereen zegt dat het geen kwaad kan maar het zit me echt niet lekker, deze knak hoord niet in het lichaam en ik ben bang dat het op ten duur slijtage zal gaan geven.

Zoals ik al zei, mijn paard heeft het nu 2 weken dus ik hoop heel erg dat het nog over gaat.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=575095
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=564889