middelen tegen artrose.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:22

Ik liep afgelopen jaar stage en daar stond een paard van 30 jaar met artrose. Z'n eigenaresse gaf hem Atri-aid (het is iets met atri in ieder geval). Nadat hij dat een hele tijd kreeg is hij veel beter gaan lopen!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:22

Het kost alleen klauwen vol geld, maar het schijnt wel te werken.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:53

Okeee.

Ben wel gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen
met een paard met artrose, wat die eraan doen
en ervoor geven.

Geld kost het altijd en kost alles,
dus daar wil ik niet naar kijken. Als het maar helpt..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:48

lees mijn profiel maar..
Pepper heeft al heel lang artrose,
Wat ik ertegen doe: zorgen dat ze zoveel mogelijk hapje/stapje kan doen (dus gewoon buiten staan en naar eigen behoefte kan lopen..) opsluiten in een stal voor 23 uur is funnest voor artrose paarden. Wandelen (alleen omdat ze zo oud is, als ze nog bereden kon worden had ik lekker elke dag een uurtje/half uurtje gestapt en gegalopeerd.. draven is niet heel makkelijk voor artrose paarden namelijk, erg zwaar. Veel rechte lijnen rijden, en dus niet in de bak/longeren oid.) Ik geef mijn pony cortaflex, ik moet zeggen dat dit het heel goed deed altijd, maar de laatste tijd gaat het weer wat minder jammer genoeg..
Ik masseer haar benen en probeer haar zo soepel mogelijk te houden doormiddel van simpele oefeningen : voetje geven en uitstrekken, hals om laten buigen naar de buik, de rug-stretch.. etc.
verder,, tja.. veel liefde geven en voorzichtig zijn.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:36

Bedankt voor je reactie, aan alles heb ik een beetje! Lachen

Jaa merk ook dat hij makkelijker galopeert dan draaft..
Je zal hem idd ook eerder zien galoperen op de wei
dan een stukje draven..

ikenjij
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-10-06

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:52

Ik heb een vraag.
Ik heb een paard van 19 jaar en hij heeft artrose(al zijn hele leven)
hij loopt daar soms onregelmatig door.
ik vraag me af of je artrose bij een oud paard nog kan behandelen of iig dat hij er geen pijn aan heeft.
ik rijd hem namenlijk elke dag en best intensief(dressuur), en ik weet niet of dat er nou juist goed of slecht voor is.
weet iemand hier meer over:S??????

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:59

als ie onregelmatig loopt.. dan zou ik niet intensief rijden.. sowieso niet intensief als het al dermate gevorderd is dat ie onregelmatig loopt.
Er zijn veel supplementen op de markt die het gewricht "gesmeerd" houden, en dus helpen bij de aanmaak van gewrichtsvloeistof. Die supplementen zijn o.a.: Cortaflex (ben ik zelf heel erg positief over), primeval, athri-aid etc..

Ikzelf heb een pony van 30 die spat heeft, wij wandelen alleenmaar.
Ik rijd ook soms een paardje met artrose, wat vooral heeeel belangrijk is is dat je goed instapt en uitstapt.. Houdt je paard vooral in beweging en zorg dat ie niet 23 uur per dag in zn box staat= super slecht voor artrose paarden!
Laat je DA bepalen in hoe erge mate hij artrose heeft en stel daar je arbeit op af!

HrrStylee
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Brecht

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:27

Ik heb nu ook een paardje dat artrose heeft en hij heeft speciale ijzers met syliconen als hij voldoende blijft bewegen en deze ijzers blijft hebben kan hij nog lange tijd mee hoor alleen is hij wel niet meer geschikt voor zware belastingen de ijzers zijn wel vrij duur ( ong vanaf 75 ( alleen voorste ))

gabiy
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-07

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:50

er is pas geleden bij ons op de manege nog een paard met artrose afgemaakt.
waarom word een paard dan afgemaakt als er wat tegen te doen is?

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:54

omdat er tegen artrose niks te doen is. je hebt welmideltjes om het te verlichten maar op den duur gaat het alleen maar erger worden. artrose is het verslijten van het kraakbeen tussen gewrichten.hierdoor gaat het niet soepeltjes lopen en kan op den duur het kraakbeen helemaal tussen de botdelen weg wat dus zeer pijnlijk is omdat de botten dan op elkaar schuren.

ik geef zelf bij mn oude(31) ook glucosamine complex geeft wel wat verlichting bij haar.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:38

Ik heb me er in verdiept omdat onze merrie artrose heeft. Het blijkt dat glucosamine SULFAAT wel werkt , de HCL vorm niet.

Verder heeft zij Smit hoefschoenen omdat die een dikke rubberen zool hebben, zodat de schokken gedempt worden als zij op het harde loopt.

Ze kan weer buitenritten maken, maar geen trektochten meer.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: middelen tegen artrose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:38

Dit is een erg oud topic, dat nu wel eens op slot kan.
Er lopen nog andere topics die via de zoekfunctie goed te vinden zijn (arthrose).
Daarom hier een slotje.