Ik ben radeloos aan het worden, de hoefsmid is deze morgen geweest en staat nu mank maar de hoef is niet warm en de pezen voelen ook niet dik of warm.
Bij de andere hoefsmid loopt ze zeker 1 maand mank en de DA vind niets, weet niet of ze het nu ook heeft van de gevoeligheid van de ijzers. Maak me wat zorgen over haar.
Wat zijn de symptomen van vernageling aangezien dit mijn eerste keer is dat ze het zo erg heeft.
De symptomen die ze nu heeft zijn als ze moet beginnen met stappen dan mankt ze al heel hard en als ze een korte bocht moet pakken dan mankt ze ook behoorlijk.
In de kliniek kunnen ze het uitverdoven tijdens het onderzoek om precieste bepalen waar het zit. Ook eventueel foto's maken, zodat je uiteindelijk precies weet wat er aan je paard mankeert.
In de kliniek kunnen ze het uitverdoven tijdens het onderzoek om precieste bepalen waar het zit. Ook eventueel foto's maken, zodat je uiteindelijk precies weet wat er aan je paard mankeert.
Ja dit wou de dierenarts nog niet doen maar ga het toch id overleggen
Gevoeligvnadat de smid is geweest, of een maand mank vind ik wel iets anders?
Ja de hoefsmid is deze morgen geweest en smiddags kreeg ik bericht van de stal waar ze staat dat ze mankte kan er nog wel op stappen maar je ziet dat ze er last aan heeft
Ja door alleen maar te voelen en te laten lopen kan een dierenarts soms niks vinden. In de kliniek kunnen ze veel uitgebreider kijken, incl foto's. Dat zou ik zeker doen als een paard al een maand zo kreupel is.
Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje