Ik ben op dit moment rond aan het kijken voor alternatieven voor 'normale' ijzers maar mijn paard heeft wat speciale behoeftes

Het gaat om een draver met een hele sterke gang. Ze slijt normale achterijzers binnen no time af en staat dus op speciale Coromant ijzers die erg goed werken. Voor kan ze wel prima op normale ijzers staan (met twee lippen). Helaas door het vele spelen & rennen in de modderige wei afgelopen winter en ijzers met zooltjes die zorgde voor meer beweging in het ijzer, heeft ze meerdere keren haar ijzers afgetrapt, en vooral achter zijn de hoeven erg broos en brokkelig geworden. Twee weken geleden hebben we de ijzers er af gehaald, want er was simpelweg geen plek meer om nieuwe nagels in te slaan.
Mijn paard is een fitte, endurance-getrainde draver met gigantisch veel energie dus ik kan haar niet 'even' stil zetten om haar hoeven aan te laten sterken. Ze staat 24/7 buiten in een groot weiland en krijgt een handje brok om haar mineralen en supplementen mee te mengen, maar ze heeft gewoon zo veel energie en looplust, als ik haar stil zet verandert ze in een draak met bijbehorende rodeo's tijdens het rijden. Daar hoef ik verder geen commentaar op, ik ken mijn paard door en door, en mijn paard is generaties lang gefokt op 1 doel: heel hard rennen. En dat doet ze dus iets té graag

Op dit moment staat ze dus achter zonder ijzers, en in eerste instantie ging dat wel prima, maar deze week vind ik haar toch wat gevoelig lopen in het bos. Helaas hebben wij hier in Zweden keiharde paden met veel stenen. Om haar hoeven te beschermen en om haar behoefte aan beweging te voldoen zoek ik dus voor een alternatief voor ijzers. Het merendeel dat in NL verkrijgbaar is, is bij ons ook wel te krijgen. Mijn paard heeft aan 1 hoef een scheur tot over de kroonrand die nooit meer uit gaat groeien. Hier heeft zij géén last van, maar hierdoor is de stand en vorm van haar hoef wel wat raar. Het aanpassen van hoefschoenen is daardoor ook lastig voor haar ben ik bang.
De opties die ik in gedachte heb:
Hoefschoenen. In verschillende merken en maten. Ik heb een proefsetje besteld van EasyBoot, waar de ene hoef heel netjes in pastte maar haar slechte hoef dus niet. Door de scheur is haar hoef erg lang en smal en op de plek van de scheur is de hoef wat naar 'buiten gezet' en past niet goed in schoenen. Ik wil evt nog een ander merk proberen. Ik ben vooral bang om dit soort schoenen onderweg kwijt te raken doordat ze zo'n sterke afdruk heeft.

Plak-ijzers. Hoe werkt dit? Ik lees zo nu en dan dat dit soort dingen heel lastig zijn om op de hoeven te plakken. Mijn paard is ongeduldig en niet gediend van veel gedoe rond haar achterbenen, maar met een helper er bij zou dit een optie kunnen zijn. Blijven deze goed zitten? Wat zijn merken die goed aan te raden zijn?
Plastic beslag. Ben ik erg benieuwd naar en waarschijnlijk gaat ze voor over op plastic beslag. Al moeten deze natuurlijk ook genageld worden

Ik sta open voor van alles en nog wat, en mijn hoefsmid gelukkig ook. Ik hoor graag jullie ideeen en suggesties

Een foto voor het idee