Dankjewel voor jullie lieve bemoedigende berichten.
Ik ben inderdaad iemand die zich helemaal gek maakt hihi. Maar het is gewoon zo sneu om hem zo te zien lopen. De DA v/d kliniek had in de tussentijd 10 dagen boxrust aangeraden tot de foto's maar dat vind ik echt gewoon... zo lastig 
 Gaat ook een beetje tegen mijn gevoel in om paarden volledig stil te zetten. Achterliggende redenatie was omdat pijn in de weke delen dan beter tot rust zou kunnen komen? Heb hem gisteren -stiekem- toch uit de stal gehaald om 5 passen te lopen tot aan de poetsplek. Maar pfoe... in stap is het nu toch ook wel zichtbaar (of stijf, who knows).
ZenVacu schreef:Ik zou een dierenarts laten komen voor een check-up, om elk serieus probleem uit te sluiten. Beter veilig dan sorry!
Geen zorgen, ik houd hem iedere dag in de gaten als het (plots) toe zou nemen dan zoek ik verder.
Furst schreef:Oof, lastig. Gelukkig heb je een afspraak kunnen krijgen. Als het op orthopedie aankomt, zou ik eigenlijk eerder neigen naar Equisound in Aalter. Ik weet dat het misschien heel ver is, maar zij zijn echt pro op gebied van orthopedie. Misschien kan je daar sneller terecht?
Pfoe, dat is inderdaad een behoorlijk stukje rijden... Ik denk dat ik toch eerst deze kliniek een kans geef. Maar bedankt voor de tip! 
Ninalotte schreef:Wat vervelend dat je zo lang moet wachten! 
Ter geruststelling, ik denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor hoefbevangenheid. Hij had deze klachten al toen hij door de hoefsmid werd behandeld toch?Als je paard hoefbevangen was of er tegenaan zit dan had je smid dat echt wel moeten zien.
bedankt voor de geruststelling. Ik heb gewoon ook best weinig ervaring met orthopedische problemen bij paarden. Zowel dit paard als mijn vorige hebben (gelukkig) weinig problemen ervaren.
Elisa2 schreef:Bij hoefbevangenheid lopen ze op eieren, jij schrijft dat hij in draf de eerste paar passen niet goed loopt en daarna wel. Ik denk dat je niet zo bang voor hoefbevangenheid hoeft te zijn. Het kan natuurlijk van alles zijn, maar wacht het rustig af en maak jezelf niet gek met allerlei scenario's. Met een beetje geluk is het onschuldig/ goed oplosbaar.
Ik hoop het inderdaad! Het duurt gewoon nog zo lang.  
 Dan heb ik te veel tijd om te researchen en de meest erge doemscenario's te bedenken