Hoefsmeden omgeving Bergen op zoom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yara101

Hoefsmeden omgeving Bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 18:17

Hallo,

Ik loop nu al een aardig lange tijd tegen het probleem aan geen fijne smid te kunnen voor al mijn paarden samen en was benieuwd of iemand misschien nog goede smeden kennen.

Ik zou mijn situatie kort uitleggen. Ik zoek voor 4 paarden een smid. Hiervan staan er 3 op ijzers die daar ook op moeten blijven (dierenarts orders). Dit vanwege hoefkatrolontsteking, standaanpassing en zoolgevoeligheid. De andere is gewoon bekappen.
Nu zijn 2 van mijn paarden heel makkelijk te doen en geven ze vrijwel geen problemen alleen de andere 2 zijn wat lastiger. 1 heeft een krampbeen waar prima mee te werken is zolang je haar gewoon de tijd geeft. Alleen zijn niet alle smeden rustig genoeg om haar zelf te laten zoeken hoe ze haar been op tilt.
De andere is een wat gecompliceerder paard vanwege haar verleden met mishandeling en zij vertrouwd mensen niet snel. Hier vergt dus veel rust voor om haar goed te doen. Maar met geduld en respect naar haar is er eigenlijk geen probleem.

Ik zoek dus eigenlijk een smid die gewoon de tijd neemt, ook iets meer lastigere paarden doet en daar niet bang van word, kundig is in beslaan vanwege moeilijke hoeven. En verder ook gewoon de afspraken nakomt.
Prijs maakt mij dan verder ook niet echt uit, zolang de paarden maar goed op de hoeven staan.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:40

Dirk Kosters
Jurgen Tange
Tjerk Meijer

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:56

Misschien handig om te vermelden welke smid je nu hebt?

Ik heb Joey Moerland.