Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Voor koeien bestaan er stappentellers, onze buurboer gebruikt die om te zien of een koe tochtig is; dan schijnen ze minder te lopen. Maar lijkt me bij een paard ook wel te werken. Ik denk alleen dat die dingen weer aan een PC o.i.d. hangen om uit te lezen. https://www.melkvee.nl/artikel/39133-ki ... entellers/
Anders maar een fitbit omdoen
SARINO schreef:Tochtdetectie heet dat en je kan ze zelfs krijgen die de gezondheid en voeding (aantal keren herkauwen) registreren. Zo heb je van iedere koe individueel controle en heb je ze wat eerder in de gaten als dat je ze echt ziek in de stal ziet staan.
Als een koe tochtig is lopen ze juist meer als anders.
Afanaisa91 schreef:Dat ligt maar net aan je instellingen, je materiaal en waar je je prioriteit legt. Dingen zoals opnamekwaliteit, interval tussen opnames, sensorgevoeligheid, tijdspecifieke opnameperiode en keuze tussen foto/video zijn veelal aan te passen.
Ik heb de eerste paar nachten een camera in m’n schuilstal gehangen met iedere 5 min een foto. Dat inderdaad heel veel opnames (12MB op 32GB = plek voor ~2500 foto’s (x5interval (/60min)=minimaal 2000 gebruik-uren voordat hij vol kan gaan zitten) waardoor ik het al snel wel genoeg vond. Maar voor de basale info om er zo even doorheen te scrollen was het prima.
Nu hangt er weer een langs de track, dat vind ik qua beweeggedrag en inhoud interessanter dan zo’n eeuwig etende kudde
lnvdh schreef:een wildcamera heb ik ook aan zitten denken maar als ik die dan in de schuilhut zou zetten =, waarvan ik denk dat hij daar t meeste staat, dan neemt hij op bij elke beweging. is dat kaartje dan niet binnen no time vol en batterijen leeg?.
lnvdh schreef:Veulen84 schreef:Er zijn ook dekensensoren die bijhouden wat voor afstand een paard aflegt. Is dat misschien wat?
die ken ik niet? nu draagt mijn pony geen deken maar mss kan ik dat op een andere manier bevestigen?