Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Hoefschoenen moeten heel nauw passen, dus als ze al passen om een hoef met ijzer dan zullen ze zeker niet meer om de blote hoef passen. Eigenlijk zijn zo goed als alle hoefschoenen gemaakt voor blote hoeven, qua pasvorm. Iets bestellen en over een ijzer heen trekken gaat echt niet helpen. Ik kwam vorig jaar een soort schoen tegen die juist gemaakt was voor over ijzers, maar geen idee hoe dat heette. Maar gewoon Cavallo's aanschaffen en ze dan ook nog eens met én zonder ijzer willen gebruiken lijkt me niet een werkend plan helaas.
Juut schreef:Kijk even bij Kramer, er zijn sneeuwringen die je zelf tijdelijk tussen ijzer en hoef kunt klemmen, om klontvorming te voorkomen. Ik heb ze zelf nooit uitgeprobeerd, pony ging net van ijzers af toen dit op de markt kwam.
https://www.kramer.nl/Paard/Beenbescherming/Hoefbeslag-kalkoenen/Kalkoenen-toebehoren
Sizzle schreef:Ik vind hoefschoenen in de sneeuw helemaal niets, dat klontert net zo hard.
Sneeuwringen is het handigste.
Glijden ga je nooit helemaal tegen, ook niet op blote voeten. Een beetje gemiddeld paard past zelf wel op.
Straatjes kun je gewoon strooien uiteraard, of split erop.
Kabayo schreef:Sizzle schreef:Ik vind hoefschoenen in de sneeuw helemaal niets, dat klontert net zo hard.
Sneeuwringen is het handigste.
Glijden ga je nooit helemaal tegen, ook niet op blote voeten. Een beetje gemiddeld paard past zelf wel op.
Straatjes kun je gewoon strooien uiteraard, of split erop.
Ik heb gehoord dat (strooi) zout erg slecht is voor de hoeven. Of is dat een fabel?