Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
MarliesV schreef:Ik zou ze niet inpakken, als je peesjes om doet, trappen ze net er boven een knie kapot, pak je een heel been in dan tikken ze elkaar bij wijze van spreken net de schouder.
Als ze echt zo elkaar verwonden dan liet ik ze niet meer bij elkaar. Als het domme pech is, dan zou ik het risico accepteren.
Op stal zou ik zeker niets om doen, dus dan moet je elke keer bij het buiten zetten al iemand hebben die dit kan en wil doen, en als ze naar binnen gaan weer afhalen.
Is de paddock wel groot genoeg en hebben ze voldoende te eten? Hier zie je vaak dat als een van beide net aan is, dat ze gaan lopen klieren.
snorkel1986 schreef:Niet samen zetten... of ander maatje je kan ze toch nietheledagen ingepakt houden
cobiie schreef:Hoe groot is de paddock en wat is er te doen voor de paarden. Als de ruimte te klein en verveling te hoog is is het niet raar dat er onderling getrapt wordt.
Oneven aantal bij zo'n kleine groep is ook niet handig.
MarliesV schreef:En die merries moeten bij elkaar? Het meest logische zou zijn om de 'trappende' merrie er tussenuit te halen en die van jou dan met 1 andere op de paddock te zetten. Maar goed, moet net kunnen natuurlijk met de groepssamenstelling.
Snap best dat het te gortig is hoor. Probeer ff mee te denken of je de oorzaak ook nog anders aan kan pakken ipv het gevolg.
Gaan ze niet de wei op straks? Dan zijn ze vaak drukker met eten dan met oorlog voeren, al blijft het een risico met een dier er bij in met losse hoeven.
Nicky1963 schreef:https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Equ ... ogQAvD_BwE
Deze had ik voor mijn brokkenpiloot. Hij mocht de box niet uit zonder rondom in de beschermers met springschoenen. Hij heeft diverse serieuze blessures gehad: griffelbeenbreuken, peesblessures, etc en om hem te beschermen tegen zijn eigen ongeluk moest hij altijd die dingen om.
Het heeft hem een hele tijd geholpen.