xAnthea schreef:Ik heb dit pas gemerkt na ongeveer een week omdat ze enkel kreupelheid vertoont in draf.
VValar schreef:xAnthea schreef:Ik heb dit pas gemerkt na ongeveer een week omdat ze enkel kreupelheid vertoont in draf.
Deze snap ik niet helemaal. Je merkte de kreupelheid niet gedurende een week omdat deze slechts zichtbaar was in draf? Dat is toch juist heel gemakkelijk zichtbaar dan, of heb je je paard een week lang niet zien draven?
Peesblessures kunnen echt wel lang duren, ook lichte blessures. Ik zou zeker het advies vd dierenarts volgen. Ik zie zat mensen om mij heen die te vroeg beginnen met belasten waardoor het altijd een zwakke plek blijft. Beter maar je tijd er voor nemen en vervolgens rustig opbouwen. Daar doe je je voordeel mee!
Tierania_ schreef:Hier een gat in de pees (check ligament). Na 6 weken was het gat al opgevuld en na 12 weken mocht ik weer rustig aan beginnen met opbouwen.
Mijn paard heeft nooit boxrust gehad. Overdag in de wei en s'nachts op stal. Ze had op dat moment namelijk een veulen aan de voet. En ze heeft wel degelijk ook sprintjes getrokken