Euridicey schreef:Ik heb liever een smid die 5x nagels er in en eruit haalt dan ééntje die verkeerd slaat en ze er in laat zitten..
Maar bij twijfel lekker een andere bijhalen! Kan bij meeste gewoon je verhaal uitleggen en een fotootje sturen
DiantaM schreef:Ongelijke hoeven zijn echt heel lastig. Ik zou geen risico nemen met weer een andere smid maar hem
Opladen en naar een goede kliniek met een goede hoefsmid rijden. Dan kunnen ze er goed naar kijken en met dat advies kun je je nieuwe hoefsmid instrueren.
DiantaM schreef:Ongelijke hoeven zijn echt heel lastig. Ik zou geen risico nemen met weer een andere smid maar hem
Opladen en naar een goede kliniek met een goede hoefsmid rijden. Dan kunnen ze er goed naar kijken en met dat advies kun je je nieuwe hoefsmid instrueren.
pateeke schreef:Geen ervaring met ongelijke hoeven, maar als ze te kort gezet zijn, kan het inderdaad wel klachten geven. Dat heeft mijn pony ook wel eens gehad. Dan heeft het inderdaad vooral tijd en rust nodig. En als je de smid nog eens spreekt, zou ik er wat van zeggen. Het kan altijd eens gebeuren dat ze om de een of andere reden te kort kappen; als je dit dan aangeeft, kan er een volgende keer op gelet worden. Mijn smid vond het fijn dat ik het aangaf zodat hij er rekening mee kon houden.
Steppe schreef:Heb je het aan je eigen smid aangegeven dat je het beslag niet goed vond en wat voor jouw idee niet goed is gegaan. Stond je paard al op ijzers toen je hem kocht?
Hoihoi10 schreef:DiantaM schreef:Ongelijke hoeven zijn echt heel lastig. Ik zou geen risico nemen met weer een andere smid maar hem
Ja, dat zou ik ook nog kunnen doen inderdaad.
Zal eens bellen naar SMDC.
Het vervelende is, dat smeden altijd denken dat ze het wel kunnen. En er dan gewoon een potje van maken.
Elisa2 schreef:Is dit paard rontgen gekeurd ook?
Ja stom..het smallere voetje nog steiler maken..sowieso nooit teveel corrigeren meer als ze al wat ouder zijn. Ook nog te kort, dus beide gevallen kunnen problemen geven..de pees gaat dan strak en op spanning staan en peesblessures ontstaan zo heel makkelijk.Als het paard geen ijzers nodig heeft zou ik ze lekker weg laten, en bij ongelijke voeten kun je beter een goede smid wat vaker laten komen. Dus zorg voor echt een goede smid. Geef het tijd en zorg dat er niet teveel aan gecorrigeerd en geprutst wordt.
Elisa2 schreef:Is dit paard rontgen gekeurd ook?
Ja stom..het smallere voetje nog steiler maken..sowieso nooit teveel corrigeren meer als ze al wat ouder zijn. Ook nog te kort, dus beide gevallen kunnen problemen geven..de pees gaat dan strak en op spanning staan en peesblessures ontstaan zo heel makkelijk.Als het paard geen ijzers nodig heeft zou ik ze lekker weg laten, en bij ongelijke voeten kun je beter een goede smid wat vaker laten komen. Dus zorg voor echt een goede smid. Geef het tijd en zorg dat er niet teveel aan gecorrigeerd en geprutst wordt.
martine0503 schreef:Hoihoi10 schreef:Degene van wie ik het paard heb gekocht heeft er nooit problemen mee gehad
Kun je bij diegene niet navragen welke hoefsmid erbij kwam of kwam het paard van te ver weg daarvoor?
Gebruikers op dit forum: corinec, CRos95, ImkeTarek, Monteake, Muiz, onpaard, ReadTheRulez en 17 bezoekers