Gedempt beslag of gelijmde hoefschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Gedempt beslag of gelijmde hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 20:32

Hoi hoi,

Afgelopen donderdag was ik in de kliniek (2e keer voor second opinion) waarbij ik het advies heb gekregen een gedempt beslag te laten plaatsen. Dit is allemaal een lang verhaal.

Mijn hoefsmid plaatst zelf geen ijzers en de tot nu toe benaderde hoefsmeden nemen geen nieuwe klanten aan.

Mijn hoefsmid werkt wel met iemand samen waarbij ze gelijmde hoefschoenen/siliconen ijzers(of zoiets) hebben. Zij wist mij te vertellen dat dit zelfs nog meer dempend werkt dan met beslag.

Alleen tijdens het rijden hoefschoenen aan is geen optie overigens, hij moet ze de hele dag.

Heeft iemand ervaringen waarmee een paard op gelijmde hoefschoenen staat? Hoe bevalt dit? Gaat dit lang mee?

Ook wat zouden jullie doen? Mijn paard is niét de makkelijkste met voeten geven bij een hoefsmid. De hoefsmid die ik nu heb heeft z'n vertrouwen en lukt aardig. Iemand anders die hij niet kent + ijzers is misschien weer net teveel voor hem. :(

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Gedempt beslag of gelijmde hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:39


Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Gedempt beslag of gelijmde hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:47

Mijn shet heeft op geplakte Duplo’s gestaan en heeft op Utrecht imprints onder gekregen een aantal keer. Welke omgeving woon je, misschien kunnen we meedenken?

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Gedempt beslag of gelijmde hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:56

Ik weet niet welke regio je zit maar Klaas Feuth plakt van alles (Uden). Meest dempend zijn de Equine Fusion 24/7.

Faculteit Utrecht doet ook eea met kunststof inderdaad. Welke regio zit je?