Direct dierenarts erbij gehad, vermoeden spierbevangen. Pijnstiller, met trailer naar huis en op arm hooi en met warme deken op (250 grams).
Dag erna naar de kliniek geweest, zowel dierenarts als aangesloten hoefsmid laten kijken en nog foto's gemaakt van de voorvoeten. Foto's zagen er goed uit, geen of minimale kanteling van het hoefbeen, pijnstilling gekregen en zo doorgaan, heeft even tijd nodig.
Dit was afgelopen vrijdag, en zo loopt ze nu.
Bijzonderheden :
- Omdat ik zelf bang was dat ze mogelijk hoefbevangen was heb ik haar de eerste dagen en aantal uren in modder gezet
- 3 dagen voor vertrek is ze op ijzers gezet. Hoefsmid heeft voor achter ijzers gedaan omdat de hoefwand gebrokkeld was.
- de nacht van dag twee op dag drie van de vakantie hebben ze in dik koeiengras gestaan, en dag drie en de nacht naar dag vier was koud, dus spierbevangen is zeker een echte optie. Ze stond die ochtend om echt te trillen. Dat is helemaal weg, maar wat ze nu laat zien kan ik niet helemaal rijmen met spierbevangen. Daarom hoop ik dat iemand dit beeld herkend. En wat is wijsheid, ijzers eraf, of erop laten zitten..
Foto's van de voorvoeten :