Opstart problemen welk supplement?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 12:05

Ik heb mij rot gezocht en weet dat er onderwerpen over zijn. Maar kan het zo niet vinden.

Mijn pony van inmiddels 17 is de eerste 10 minuten met rijden wat traag in zijn beweging. Als het motortje eenmaal gesmeerd is loopt hij als vanouds.

Nu wil ik hem graag ondersteunen, maar lees verschillende dingen. Is glucosamine met msm een optie? Ook lees ik goede berichten over duivelsklauw?

Wat kan ik het beste kiezen. Het betreft alleen de eerste 10 minuten met rijden, verder is er weinig aan hem te zien en is hij gezond.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:23

als hij gezond is zouden supplementen niet nodig zijn denk ik.?

als het echt alleen die eerste tien minuten is zou ik me er geen zorgen over maken.
juist beter toch om eerst goed in te stappen en het lichaam op te warmen.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:27

Wat een goed supplement is, waarvan ik echt verschil heb gemerkt is Haemolytan 400. Het helpt met de bloedaanmaak, en het kan dus vitaliserend werken. Ik gebruik het voor mijn 12-jarige Lichte Tour paard, en heb heel erg verschil gemerkt. Hij heeft gewoon echt meer leven, heb ook getest door weer tijdje te stoppen etc, dus ik weet wel echt zeker dat het werkt en geen placebo is. Het is wel wat duurder (rond de 85/90 euro voor 1 liter) maar je kan of 15ml per dag geven, of 20ml 3x weeks. Ik heb dus ongeveer 3 maanden met mijn fles gedaan. Iets minder.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:28

trager opstarten dan maar?
Dikke tien minuten warmstappen zou sowieso de norm moeten zijn.
Je kan duivelsklauw altijd geven ter ondersteuining maar dat is nooit de vervanging van degelijk opwarmen.

Rizette
Berichten: 4397
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:32

Duivelsklauw is een pijnstiller toch? Ga je toch niet geven aan een paard waarmee je gaat rijden? Pijn is er omdat er een probleem is en dat wordt meestal niet minder door het te belasten, eigenlijk vrijwel altijd slechter en daardoor weer meer pijn. Opwarmen moet een ouder mens ook maar een paard ook. Doe je het netjes doe je dat met elk paard . 10 minuten stappen en kwartiertje afstappen. Hoort er allemaal bij het is geen brommer.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:33

Ik zou blij zijn met 10 minuten (die van mij heeft wel 20 of langer nodig) en volgens mij is dat ook heel normaal.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:35

Citaat:
De geneeskrachtige eigenschappen bevinden zich echter in de wortels. Deze wortels bevatten verschillende stoffen die niet alleen werken als pijnstillers, maar ook ontstekingen helpen remmen en vocht doen afdrijven. Daarnaast beschermt duivelsklauw het kraakbeen en werkt het ontkrampend.


Niet enkel een pijnstiller dus. Pijn is een waarschuwing maar het is niet zo dat belasten per definitie slechter is. In geval van artrose is gematigd blijven bewegen juist aangeraden omdat de pijn anders erger wordt.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:37

Ik denk ook dat het heel normaal is dat je paard eerst 10min moet opwarmen. Moest je toch een supplement willen, ik geef af en toe een paar weken hyaloral. Op momenten dat de inspanningen zwaarder worden of wanneer het weer wat killer wordt. Ik heb een perfect gezond paard van 12, maar ik voel toch dat die extra ondersteuning op bepaalde momenten fijn is.

Aragorn2005
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Raamsdonksveer

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:09

Ik heb een maand lang ekyfkex mobility gegeven. Die van mij start ook lastig op. Niet zo Zeer stijf in de spieren maar wel heel kort in zijn passen. Na een minuut of 10 stappen en een minuut of 10 draven (sukkel drafje) gaat het gas ineens open en is hij heerlijk te rijden.
Ik merkte geen verschil met het supplement.
Je mag dit langer geven maar niet als je wedstrijden rijd ivm duivelsklauw.

Ik neem de tijd om los te rijden en accepteer dat hij “stijf” loopt in het begin. En negeer de vragende blikken van stalgenoten die denken dat hij kreupel loopt. Als ik zelf net uit bed kom loop ik ook niet meteen soepel denk ik dan maar.
Vandaag was het ineens weer minder erg als gisteren.

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:52

Vandaar ook dat ik om advies vraag. Mijn andere paard heeft geen 10 minuten nodig en loopt direct lekker door. Vandaar dat ik iets zoek om het voor hem mogelijk fijner te maken ;)

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:53

Ayasha schreef:
trager opstarten dan maar?
Dikke tien minuten warmstappen zou sowieso de norm moeten zijn.
Je kan duivelsklauw altijd geven ter ondersteuining maar dat is nooit de vervanging van degelijk opwarmen.


Uiteraard is opwarmen geen probleem, doe je bij jezelf ook :)

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:54

Rizette schreef:
Duivelsklauw is een pijnstiller toch? Ga je toch niet geven aan een paard waarmee je gaat rijden? Pijn is er omdat er een probleem is en dat wordt meestal niet minder door het te belasten, eigenlijk vrijwel altijd slechter en daardoor weer meer pijn. Opwarmen moet een ouder mens ook maar een paard ook. Doe je het netjes doe je dat met elk paard . 10 minuten stappen en kwartiertje afstappen. Hoort er allemaal bij het is geen brommer.

Wat een rare reactie op een vraag van iemand.. volgens mij geef ik nergens aan dat ik het dat niet doe of ik mijn pony als brommer zie..

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:55

Aragorn2005 schreef:
Ik heb een maand lang ekyfkex mobility gegeven. Die van mij start ook lastig op. Niet zo Zeer stijf in de spieren maar wel heel kort in zijn passen. Na een minuut of 10 stappen en een minuut of 10 draven (sukkel drafje) gaat het gas ineens open en is hij heerlijk te rijden.
Ik merkte geen verschil met het supplement.
Je mag dit langer geven maar niet als je wedstrijden rijd ivm duivelsklauw.

Ik neem de tijd om los te rijden en accepteer dat hij “stijf” loopt in het begin. En negeer de vragende blikken van stalgenoten die denken dat hij kreupel loopt. Als ik zelf net uit bed kom loop ik ook niet meteen soepel denk ik dan maar.
Vandaag was het ineens weer minder erg als gisteren.


Dank voor je advies :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:02

Wesseltje schreef:
Vandaar ook dat ik om advies vraag. Mijn andere paard heeft geen 10 minuten nodig en loopt direct lekker door. Vandaar dat ik iets zoek om het voor hem mogelijk fijner te maken ;)

Het verschilt individueel. Net zoals sommige na een maand spagaat kunnen en anderen na tien jaar nog niet. :)
Heb ook eentje gehad die echt los moest komen. In mijn ervaring is er weinig dat daar veel verschil in maakt kwa supplementen. Als hij echt verkrampt of stijf is, is het wat anders. Maar als het echt warm draaien is dan doe je er weinig aan. :)

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 14:25

Ayasha schreef:
Wesseltje schreef:
Vandaar ook dat ik om advies vraag. Mijn andere paard heeft geen 10 minuten nodig en loopt direct lekker door. Vandaar dat ik iets zoek om het voor hem mogelijk fijner te maken ;)

Het verschilt individueel. Net zoals sommige na een maand spagaat kunnen en anderen na tien jaar nog niet. :)
Heb ook eentje gehad die echt los moest komen. In mijn ervaring is er weinig dat daar veel verschil in maakt kwa supplementen. Als hij echt verkrampt of stijf is, is het wat anders. Maar als het echt warm draaien is dan doe je er weinig aan. :)


Ik vind hem de eerste 10 minuten idd wat traag en stijf. Daarna zodra hij opgewarmd is loopt hij gewoon lekker door en ruim. Wellicht heeft het puur met opwarmen te maken, maar gezien zijn leeftijd bedacht ik mij dat ik hem misschien toch ergens mee kan helpen, want ik wil uiteraard het beste voor hem. Maar ik lees al dat meerdere paarden het de eerste tijd hebben, dus het wellicht dus ook normaal is. :)

Maddy_Paola

Berichten: 1336
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:44

Ik denk dat t belangrijker is of hij deze opwarmtijd altijd al nodig had of dit paa sinds kort is, als het er heel langzaam ingeslopen is zal t leeftijd zijn denk ik, bij plots pijn en bij altijd al hoort t er gewoon bij, mijn paard was ook altijd zo'n diesel maar nu ze 24/7 in een uitloopstal staat met een kudde gaat t veel makkelijker allemaal

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:56

wat je trouwens wel kunt proberen bedenk ik me net ...is hippalgo bodybuilder.
dat is eigenlijk wel een supplement voor spieropbouw
maar ik geef het aan mijn oude paarden en merk dat mijn ruin daar eigenlijk best energie van krijgt en zich wel fijn voelt.
kijk eens naar de ingrediënten er van en je kunt het best proberen?

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 18:42

Ga ik zeker meenemen, dankjewel

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Opstart problemen welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:51

Global Medics Arti Gold of Arti Sport. Maar ik zeg je er meteen bij dat je dan wel je portemonnee open moet trekken. Heb er wel goede resultaten mee gezien.