ervaringen cursus hoefbekappen denkenoverpaarden.nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draverpre

ervaringen cursus hoefbekappen denkenoverpaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 14:54

Hoi!
Ik wil graag de cursus hoefbekappen barefoot cursus grip op hoeven doen, gegeven door Hans Jacobse. Ik heb namelijk een fikse merrie staan en ben niet tevreden over het werk van mijn ‘natuurlijk’ hoefbekapper. Ik vind dat ze de hielen van mijn ruin te laag zet. Ik weet dat dit zo hoort volgens het ‘natuurlijk’ bekappen, maar ik heb een paar vreselijke verhalen gelezen hier op bokt wat er kan gebeuren als de hielen te laag staan. En die merrie natuurlijk. Daarom dacht ik, waarom ga ik niet een paar cursussen volgen.

Hier is een linkje naar de site: https://denkenoverpaarden.nl/2017/04/27 ... op-hoeven/

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaringen heeft met deze cursus of andere cursussen gegeven door Hans.
Ze vragen mij 95 euro vooraf over te maken om een plek te reserveren. Dit vind ik niet erg, maar ik zou graag willen weten of het het echt waard is.

Groetjes!

Kendra

Re: ervaringen cursus hoefbekappen denkenoverpaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:00

Geen ervaring, maar het lijkt allemaal nieuws van 2019.
Ik kan verder ook weinig praktische gegevens of ervaringen vinden.
Dus ik zou heel erg voorzichtig zijn met vooral geld over maken.

draverpre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 15:02

Dat was meer het dingetje inderdaad. Ik maak liever geen geld over zonder dat ik 100% zeker weet dat het geen oplichters zijn etc.

Kreeg een mailtje terug met het bericht dat verdere data zou volgen als ik het geld over heb gemaakt....
Heb ze terug gemaild of ik het niet gewoon mee kon nemen naar de locatie haha

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:40

ik heb de basis grip ondertussen twee maal gevolgd, komende zomer wil ik het vervolg doen.
Het is het zeker waard, je krijgt uitleg over de materialen, kan oefenen op hout, en zoveel oefenhoeven als je wil.
Prima om erna tussendoor te kunnen bijhouden, als je zelf volledig wil bekappen is het wel handig om de cursus een paar keer te volgen, en daarna eens met je eigen paard de cursus bij Heleen Davies te doen (of je te laten begeleiden door een goede bekapper bij je eigen paard.)